וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בת"א ייפתח על רקע עליות באסיה ובארה"ב

מיכאל רוכוורגר

6.3.2008 / 8:54

המשקיעים מעריכים, כי הבורסה בתל אביב תמשיך את המומנטום החיובי של אתמול. בורסות אסיה התחזקו הבוקר על רקע התייקרות הסחורות

הבורסה לניירות ערך בתל אביב צפויה להמשיך את המומנטום החיובי של אתמול ולפתוח את יום המסחר האחרון של השבוע בעליות שערים. זאת, על רקע סיום המסחר אמש במגמה חיובית בארה"ב, העליות באסיה הבוקר ובאירופה אתמול.

המסחר בתל אביב התנהל אתמול לאורך כל היום במגמה חיובית, ובסיומו של היום רשמו המדדים המובילים עליות שערים נאות. מדד ת"א 25 (המעו"ף) עלה ב-1.3%, מדד תל אביב 100 טיפס ב-1.5%, מדד התל-טק הוסיף 1.7% לערכו, ומדד הנדל"ן ת"א 15 זינק ב-2.9%. עם זאת, מחזור המסחר היה נמוך יחסית והסתכם בכ- 1.65 מיליארד שקל.

באפיק הסולידי, השחרים הארוכים רשמו עלייה של כ-0.3%. בשוק המט"ח, נחלש אתמול הדולר בכ-1% ושערו היציג נקבע על 3.591 שקלים, והשלים ירידה של כ-6.6%.

בארה"ב, המסחר ננעל אמש בעליות שערים של המדדים המובילים. מדד הנאסד"ק עלה ב-0.6%, דאו ג'ונס הוסיף 0.3% ומדד 500 S&P התחזק ב-0.5%. בשוק הסולידי, אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדו והתשואה שלהן עלתה ב-0.114%, לרמה של 3.693%.

כל זאת, למרות הזינוק החד במחירי הנפט - שטיפסו בכ-5%, לרמה של 104.52 דולר, וכן על אף החדשות הלא מעודדות ממגזר הפיננסים - לפיהן ענקית ביטוח האג"ח אמבק תצטרך לבצע הנפקה נוספת, של כ- 1.5 מיליארד דולר, בכדי לשמור על דירוג AAA.

בקרב המניות באחד העם, ענקית הפרמצבטיקה טבע תפתח את המסחר בפער ארביטראז' חיובי של 0.1%. החברה עשויה לקבל בלעדיות של 180 יום על תרופה לטיפול בהפרעות נפשיות. היקף המכירות של התרופה המקורית, שפותחה בידי חברת ג'נסן, מוערך ב-3.5 מיליארד דולר.

כלל מעלה את הצעת הרכש

מניות חברות הנדל"ן הגדולות - בהן אפריקה ישראל, גזית גלוב, אלוני חץ, אזורים ועוד - אשר שעריהן צנחו בעשרות אחוזים בתקופה האחרונה, צפויות להמשיך ולתקן גם היום. כך גם מניות הבנקים הגדולים, פועלים ולאומי - וכן כי"ל והחברה האם שלה, החברה לישראל, ינסו להמשיך את המומנטום החיובי ולרשום עליות שערים גם היום.

כלל תעשיות, שבשליטת קבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר, דיווחה אתמול כי החליטה להעלות את הצעת הרכש המיוחדת, לרכישת 15%-5% נוספים מהון המניות של חברת פאנדטק - העוסקת בפיתוח ובשיווק תוכנה לתחומי הסליקה האלקטרונית בין בנקים, מוסדות פיננסיים ועסקים - בתמורה כוללת של כ-29 מיליון דולר, ועשויה להגיע להחזקה של כ-58% בחברה.

חברת בי קונטקט, העוסקת במתן שירותי ערך מוסף לשוק העסקי וכן בפיתוח ובשיווק תוכן סלולרי, תיסחר על רקע צו עיקול בהיקף של 800 אלף שקל, שהוטל נגדה על הפרת הסכם שכירות.

על בד, העוסקת בייצור מגבונים לחים, פירסמה אתמול דו"חות טובים לשנת 2007. החברה רשמה גידול של כ-32% ברווח הנקי ב-2007 לעומת 2006, ל-23 מיליון שקל.

אבגול, העוסקת בייצור בדים לא ארוגים, חתמה בימים האחרונים על הסכם עם אחד מלקוחותיה המשמעותיים - פרוקטר אנד גמבל, להרחבת שיתוף הפעולה בין הצדדים.

מיטרוניקס, המפתחת ומייצרת רובוטים אלקטרוניים לניקוי בריכות, חתמה על מזכר הבנות לרכישת 51% מהון המניות של חברת MG International, תמורת כ-100 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully