וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות במגזרי הטלקום והשבבים; מניות הבנקים וחברות הביטוח רשמו ירידות; וודאפון הוסיפה 2.9%

עפרה שלו

8.10.2001 / 20:58

ST, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, הוסיפה 6%; ARM הולדיגנס עלתה ב-7.9%; אורנג' עלתה ב-2.5% לאחר שדיווחה על ירידה בצמיחת מספר המנויים ברבעון השלישי

הירידות החדות שנרשמו עם פתיחת המסחר, על רקע התקפות ארה"ב ובריטניה באפגניסטן, התמתנו לקראת הסגירה. מניות הטלקום והשבבים רשמו עליות; מניות הבנקים וחברות הביטוח ירדו. בלונדון ירד הפוטסי ב-0.1%; ה-CAC 40 בפאריס עלה ב-0.2%; הדקס בפרנקפורט יורד ב-0.3%.

מורגן סטנלי הוריד את תחזיות הרווח לשנת 2002 של חברות שבבים אירופיות, בהן ST, אינפיניון ויצרנית המכונות לייצור שבבים הגדולה בעולם, ASML, ודחה את תאריך היעד להתאוששות במגזר. מניות השבבים הגיבו בעליות: ST, יצרנית השבבים הגדולה באירופה, הוסיפה 6%; ARM הולדיגנס עלתה ב-7.9%; אינפיניון עולה ב-1.5%.

מגמה מעורבת בקרב יצרניות ציוד התקשורת: נוקיה עלתה ב-1.1%; אריקסון ירדה ב-4.1%; מרקוני איבדה 6.4%.

במגזר הטלקום נרשמה מגמה חיובית: אורנג' עלתה ב-2.5%. חברת הסלולר השנייה בגודלה באירופה דיווחה על ירידה בצמיחת מספר המנויים ברבעון השלישי. אורנג' הוסיפה 1.5 מיליון ברבעון, לעומת 2.3 מיליון מנויים ברבעון השני. מספר המנויים הכללי שלה עומד עתה על 37 מיליון. פראנס טלקום עלתה ב-3.5%; וודאפון הוסיפה 2.9%.

חברת הביטוח השלישית בגודלה באירופה, ציריך פייננשל, ירדה ב-2.9%, לאחר שמסרה כי היא מגדילה את הערכותיה להיקף תביעות הנזיקין ל-900 מיליון דולר, והוסיפה כי תרשום פגיעה ברווחיה. Axa, חברת הביטוח הגדולה באירופה, ירדה ב-2.2%.

במגזר הבנקים נרשמו ירידות: HSBC הולדינגס, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, ירד ב-1.2%; פרודנשל איבד 2.4%. ירידות שערים נרשמו גם במגזר הנפט.

אינבנסיס, יצרנית מערכות התוכנה, זינקה בכ-23% לאחר שאמרה כי תעמוד בתחזיות הכספיות במחצית הראשונה של השנה.

סוויסאייר אמרה כי הפעילה היום 55% מלוח הטיסות הרגיל שלה. חברת התעופה, שאיבדה בשבוע שעבר כ-98% ממחירה, נסגרה בירידה של 4.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully