וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ההנפקה: תרו קנדה, החברה הבת של תרו, רוכשת זכויות לקו מוצרים בבעיות עור מהחברה הקנדית גלקסו-סמית-קליין

גיא ימין

8.10.2001 / 20:34

היקף השוק המוערך של קו מוצרי הדרמובייט הוא כ-3.8 מיליון דולר; ייתכנו רכישות נוספות בעקבות ההנפקה שהכניסה לקופתה כ-128 מיליון דולר

החברה הבת של תרו , תרו קנדה, רכשה את הזכויות של חברה הקנדית GlaxoSmithKline, לקו מוצרי הדרמובייט (Dermovate) שלה. קו מוצרים זה כולל משחות וקרמים והוא נועד לטיפול בבעיות עור, וביניהן אקזמה ופסוריאזיס. על פי מקורות בתעשיית התרופות הקנדית, שוויו של השוק לתרופת הדרמובייט הוא 6 מיליון דולר קנדי (3.8 מיליון דולר), אך תרו לא סיפקה נתונים פיננסיים לגבי עלות העסקה מבחינתה.

ברי פישמן, מנכ"ל תרו קנדה, אמר כי קו מוצרים זה משלים את המוצרים האחרים שיש לתרו לטיפול בבעיות עור. התרופה תיוצר ותשווק במתקנים ובערוצים קיימים, כך שמדובר במקור הכנסה שאינו טומן בחובו הוצאות נלוות משמעותיות.

רכישה זו היא מעניינת בהיבט האסטרטגי שלה. כמעט כל הצמיחה של תרו עד היום היתה צמיחה פנימית, ולא צמיחה מוטת רכישות. ניתן לתלות זאת באופיה השמרני של ההנהלה, ובעיקר במחיר המניה שהיה נמוך עד השנה וחצי האחרונות. גיוס ההון שביצעה החברה לפני שבוע, עשוי לאפשר לחברה להביט לצדדים ולהתפשט ורטיקלית, על ידי רכישה של קווי מוצרים משלימים לשלה.

ההנפקה שביצעה תרו הכניסה לקופתה, שהיתה מדולדלת כמעט לחלוטין, כ-109 מיליון דולר. בנוסף, ניצלו החתמים את אופציית הגרין-שו שהיתה קיימת עבורם, למכירה נוספת של מניות החברה ללקוחות מועדפים במחיר ההנפקה, מה שהכניס לתרו, לאחר עמלות עבורם, עוד 18 מיליון דולר נוספים. כמו כן, קיבלו בעלי העניין בחברה, משפחות לויט ומורוס, כ-61.7 מיליון דולר תמורת 1.8 מיליון מניות שמכרו בהצעת מכר.

מניית החברה יורדת עתה בוול סטריט ב-1.8% למחיר של 36.3 דולר, אך גם לאחר ירידות אלה מחיר המניה גבוה בכ-6% ממחיר ההנפקה, של 34.3 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully