וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביקוש לצעצועים בדמות כבאים וחיילים עלה בארה"ב בעקבות אירועי הטרור

עפרה שלו

8.10.2001 / 21:43

עם זאת, מגמת העלייה אינה צפויה לשפר באופן משמעותי את נתוני המכירות של עונת החגים הקרובה, הצפויה להיות חלשה מהרגיל בשל ההאטה הכלכלית

אירועי הטרור של ה-11 בספטמבר והמתקפה על אפגניסטן בה פתחו ארה"ב ובריטניה הובילו לעליות שערים במספר מגזרים, כגון המגזר הבטחוני, מסיבות הברורות מאליהן. השפעות ישירות פחות של המצב הבטחוני גררו עליות שערים בקרב חברות שירותי שיחות הוועידה בווידיאו, למשל, בשל יתרונות השירות על פני פגישות פנים אל פנים, כגון עלות נמוכה יתר. ההשפעות הפסיכולוגיות של המתקפה מתבטאות גם בעלייה בביקוש לבובות צעצוע בדמות גיבורי מלחמה וגיבורים אחרים.

מאטל (סימול MAT), יצרנית הצעצועים הגדולה בארה"ב, אמרה כי חטיבת פישר-פרייס שלה רשמה עלייה בייצור בובות "בילי בלייזס", כבאים הנושאים ציוד ולובשים את מדי מחלקת כיבוי האש של ניו יורק. בד בבד חלה עלייה גם בביקוש לדמויות גיבורים מסורתיות יותר, כגון בובות החיילים מסוג ג'.איי.ג'ו, המיוצרות ע"י האסברו (סימול HAS), יצרנית הצעצועים השנייה בגודלה.

דוברת מטעם טויס אר אס (סימול TOY), קמעונאית הצעצועים השנייה בגודלה בארה"ב אחרי וול מארט (סימול WMT), סירבה להגיב על המגמה החדשה, אך מסרה ל-CNN.com כי מאז מתקפת הטרור על ניו יורק וושינגטון חלה עלייה בביקוש לצעצועים מסוג זה.

עם זאת, מגמת העלייה בביקוש לצעצועים בדמות גיבורים, כפי הנראה לא תשפר באופן משמעותי את נתוני המכירות של עונת החגים הקרובה, הצפויה להיות חלשה מהרגיל בשל ההאטה הכלכלית. התאחדות הקמעונאיות הלאומית חוזה עלייה של 2.5%-3% לעומת עונת החגים בשנה הקודמת, קצב צמיחה איטי ביחס לזה של 2000, אז צמחו המכירות ב-5%. מכירות הצעצועים צפויות גם הן לצמוח ב-2%-3% בלבד.

מגזר הצעצועים לא גילה חסינות יתרה להאטה הכלכלית. ביולי פירסמה טויס אר אס אזהרת רווח חמורה לרבעון השני, בין השאר בשל תנאי השוק הקשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully