וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סכנה לקיצור יום המסחר בבורסה

חיים ביאור

6.3.2008 / 16:39

מחריף סכסוך העבודה בין עובדי הבורסה בתל אביב לבין ההנהלה: נוסף על החלטתם לא לעבוד שעות נוספות, הודיעו העובדים שלא יבצעו תורניות במחלקות השונות

עובדי הבורסה לניירות ערך מחריפים היום את העיצומים שהם נוקטים בשבוע האחרון, בגיבוי ההסתדרות. לפי החלטת הוועד, בראשות יצחק לרנר, העובדים לא יבצעו תורנויות במחלקות השונות. זאת, בנוסף להחלטתם להימנע מלעבוד שעות נוספות.

המשמעות של החרפת העיצומים היא שהנהלת הבורסה תיאלץ לשקול את קיצור משך המסחר היומי במניות, או לנקוט צעדים אחרים שיגבילו את המסחר. בהסתדרות חוששים שהנהלת הבורסה תנסה לשבור את עיצומי העובדים על ידי קיום המסחר במניות שלא במסגרת הבורסה, אלא באמצעות הבנקים - צעד שמעולם לא ננקט עד כה.

השבוע התקיימה התייעצות בין הוועד לבין ראש חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, והמשתתפים החליטו לפנות לוועדי הבנקים כדי שיפעלו למנוע מהנהלת הבורסה מלבצע את המהלך.

יו"ר הוועד של עובדי בנק לאומי, לואי רוט, ויו"ר הוועד של עובדי בנק דיסקונט, ריקי בכר, הבהירו אתמול: "אם הנהלת הבורסה תבקש לבצע את המסחר דרך הבנקים לא נאפשר לה לעשות זאת. לא ניתן יד לשבירת העיצומים".

"העובדים עלולים לפגוע בציבור המשקיעים"

אתמול נכשלה פגישת המשא ומתן שהתקיימה בתל אביב בין עמיר שפטל, יו"ר הסתדרות הפקידים במרחב תל אביב לבין יוסי לוי, סמנכ"ל בכיר למשאבי אנוש בבורסה, ובהשתתפות הוועד. על הפרק עמדה דרישת העובדים לפיה 80 עובדים, ובהם כלכלנים ואנשי שירות טכני בתחום המחשבים, המועסקים כיום בבורסה דרך חברות חיצוניות ייהפכו לעובדים מן המניין.

לוי הבהיר שהעסקת עובדי חברות חיצוניות חשובה כדי שהנהלת הבורסה תוכל לשמור על גמישות ניהולית, כלומר תוכל לפטר עובדים לפטרם או לנייד אותם מתפקיד לתפקיד בעת הצורך.

בכיר בהנהלת הבורסה הביע דאגה מהתמשכות סכסוך העבודה והעיצומים, לנוכח העובדה שהצדדים עדיין עסוקים בשאלת אופני צורות ההעסקה ועדיין לא הגיעו לליבון הסוגיה השנייה והעיקרית שבמחלוקת: גובה תוספת השכר שתשולם לעובדים.

בתגובה שמסר, הכחיש דובר הבורסה כי ההנהלה מתכוונת לעקוף את עיצומי העובדים באמצעות העברת המסחר לבנקים. הוא הוסיף כי "העיצומים שנוקטים העובדים עומדים בניגוד לרוח החיובית במשא ומתן המתנהל עם נציגותם. העובדים עלולים לפגוע בצעדיהם בציבור המשקיעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully