וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בירידות שערים

שמואל שוסטר

7.3.2008 / 23:38

נתוני התעסוקה השליליים בארה"ב שלחו את הבורסה בניו יורק לירידות. הנאסד"ק איבד 0.4% והדאו ג'ונס נחלש ב-1.2%

דיווח על נפילה במספר העובדים בחודש פברואר הפיל את המדדים בוול סטריט וגרם ליום שני ברציפות של ירידות שערים. השפעת נתוני התעסוקה הצליחה להאפיל על הודעתו של הבנק הפדרלי כי יזרים כ-200 מיליארד דולר למערכת הבנקאות.

מדד נאסד"ק ירד ב-0.4% לרמה של 2,212 נקודות וסיכם ירידה שבועית של 2.6%. מדד דאו ג'ונס נחלש ב-1.2% לרמה של 11,893 נקודות והשלים ירידה של 3% השבוע. מדד S&P 500 איבד 0.8% לרמה של 1,293 נקודות ואיבד 2.8% בסיכום שבועי.

כל שלוש המדדים העיקריים שברו היום את החסמים הפסיכולוגים במהלך המסחר. מדד דאו ג'ונס ירד מתחת לרף 12,000 הנקודות. מדד S&P 500 נסחר מתחת לרף 1,300 הנקודות ומדד נאסד"ק נסחר גם הוא מתחת לרף 2,200 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו עליות שערים והתשואה על איגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדה ב-0.081% לרמה של 3.541%.

נתוני התעסוקה, שהתפרסמו כשעה לפני פתיחת המסחר. הצביעו על ירידה של כ-63 אלף איש בשוק העבודה בחודש פברואר בארה"ב. זהו מספר נמוך משמעותית מהערכות האנליסטים שצפו שיפור בתחום, עם עלייה של כ-25 אלף מקומות עבודה בשוק הלא חקלאי ועלייה של כ-0.2% ברווח הממוצע לשעת עבודה.

במסגרת ניסיונו לעצור את הנפילה במגזר הפיננסים, הודיע היום הבנק הפדרלי על שני צעדים אשר נועדו להוסיף כספים בהיקף של 200 מיליארד דולר למגזר הבנקאות. למרות המהלכים בחודשים האחרונים, רשמו הבנקים הפסדים גדולים בעקבות משבר הסאבפריים אשר הביאו לפגיעה בנזילותם.

למרות החששות ממיתון בארה"ב, מתברר כי חודש פברואר היה דווקא חודש טוב לקמעונאיות. מנתונים שפורסמו היום עולה, כי בחישוב כולל, רשמו הרשתות הקמעוניות בארה"ב עלייה של 1.9% במכירותיהן בפברואר לעומת החודש המקביל ב-2007.

מניית וול מארט (סימול WMT) נסחרה ללא שינוי לאחר שדיווחה אמש על גידול של 2.6% במכירות. החברה גם הודיעה על הגדלת הדיווידנד שתחלק למשקיעים בשנת הכספים הנוכחית ב-8%. ענקית הקמעונות תשלם למשקיעים 95 סנט למניה בארבעה תשלומים רבעוניים שווים במהלך שנת הכספים המסתיימת בסוף ינואר 2009. בשנת הכספים הקודמת שילמה וול מארט דיווידנד של 88 סנט למניה.

מניית בנק ההשקעות מריל לינץ’ (סימול MER) איבדה כ-1.5% על רקע נפילתה אמש. המניה קרסה אמש על רקע הודעת הבנק, כי יפסיק להעניק הלוואות סאבפריים דרך חטיבת פירסט פרנקלין פייננשל ויקצץ 650 משרות בחברה.

מנכ"ל בנק ההשקעות סיטי (סימול C), ויקראם פנדיט, שמנייתו סבלה מחולשה קשה בימים האחרונים, הכחיש את השמועות לפיהן ענקית הפיננסים מתכננת למכור את חטיבת דרום קוריאה של החברה - כך אמר מקורב לחברה לסוכנות הידיעות רויטרס, וזאת על אף כוונות הבנק למכור חטיבות פריפריאליות. מקור השמועה הוא דיווחים שהופיעו בעיתונים בדרום קוריאה לפיהם עלולה ענקית הפיננסים האמריקאית למכור את החטיבה הדרום קוריאנית, סיטי קוריאה, לאחר שספגה הפסדים של 9.83 מיליארד דולר ברבעון הרביעי של 2007. היום איבדה המניה 1.2% מערכה.

מניית פאנדטק (סימול FNDT), מפתחת תוכנות לעיבוד תשלומים עבור המגזר הבנקאי, איבדה 0.2% על רקע הצעת הרכש שהגישה החברת האם, כלל פיננסים, במחיר של 12.5 דולר למניה.

מנייתה של חברת הדלק אלון USA נפלה ב-6.7% לאחר שגם היא סבלה אמש מחולשה על רקע דו"חותיה של החברה, שהצביעו על הפסד נקי של 39.9 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2007.

מניות ישראליות נוספות שסבלו ממגמה שלילית בוול סטריט: יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון (סימול ALVR) שאיבדה 2.1%, יצרנית האנרגיה האלטרנטיווית אורמת טכנולוגיות (סימול ORA) שנחלשה ב-3.3%, יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון (סימול CRNT) שהשילה 1.7% מערכה ויצרנית השבבים טאואר שנחלשה ב-2.2%.

מנגד, ניתן לציין את מניית אומריקס (סימול OMRI) שזינקה ב-10.7% לאחר שאיבדה אמש למעלה מ-40% בעקבות דו"חות שלילים. ספקית פתרונות התשלום וריפון (סימול PAY) קפצה ב-3.7% וענקית הבילינג אמדוקס (סימול DOX) שהוסיפה 0.7% לערכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully