וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כלכלת ארה"ב עלולה לרשום צמיחה שלילית"

8.3.2008 / 22:38

לדברי יועצו הכלכלי הבכיר של הנשיא בוש, הממשל האמריקאי הוריד את תחזית הצמיחה שלו לרבעון הנוכחי, על רקע נתוני מקרו שליליים

אדוארד לזיר, יועצו הכלכלי הבכיר של נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש, הזהיר אמש כי הכלכלה האמריקאית עלולה לרשום צמיחה שלילית ברבעון הנוכחי, ואמר כי הממשל הוריד את תחזית הצמיחה שלו לרבעון הראשון של השנה הנוכחית, על רקע נתוני המקרו העגומים שהתפרסמו ביום שישי.

"אנחנו עדיין לא יודעים אם הצמיחה תהיה שלילית או לא, אבל בהחלט הורדנו את תחזית הצמיחה שלנו לרבעון הנוכחי", אמר לזיר, המשמש כיו"ר מועצת היועצים הכלכליים של הבית הלבן, במהלך מסיבת עיתונאים בבית הלבן.

מספר שעות לפני מסיבת העיתונאים, פירסם משרד העבודה האמריקאי את דו"ח התעסוקה שלו לחודש פברואר, שהצביע על ירידה של 63 אלף במספר המשרות במגזר הלא-חקלאי בארה"ב.

מדובר בירידה החודשית השנייה ברציפות במספר המשרות החדשות בארה"ב, לאחר ששיעור התעסוקה במגזר הלא-חקלאי ירד ב-17 אלף משרות בחודש ינואר - הירידה הראשונה במספר המשרות בשוק העבודה האמריקאית מאז אוגוסט 2003.

"לאבד עבודה זה כואב"

"אני עדיין לא אומר שמדובר במיתון. אנחנו עומדים לרשום רבעון של צמיחה חלשה, ואם אפשר לקרוא לזה מיתון או לא זה דבר שלא נדע במשך חודשים רבים", אמר לזיר, שהעריך כי "הרבעון הנוכחי יהיה החלש ביותר שלנו".

עם זאת, לזיר ציין כי "ישנם אינדיקטורים המצביעים על כך שהצמיחה תתחדש, ותתחדש במהירות - כך שהשאלה היא באיזו מהירות היא תתחדש".

בוש התייחס אף הוא לחששותיהם של אזרחי ארה"ב מפני האפשרות של מיתון, במהלך מסיבת העיתונאים ביום שישי. "אני יודע שאמריקאים רבים חוששים לגורל הכלכלה שלנו. גם אני. לאבד עבודה זה דבר כואב", אמר הנשיא.

"העובדה שיש האטה היא ברורה, אך הבשורות הטובות הן שציפינו לזה ונקטנו צעדים משמעותיים בכדי לחזק את הכלכלה. אמנם מדובר בתקופה קשה עבור הכלכלה שלנו, אולם זיהינו את הבעיה בשלב מוקדם וסיפקנו לה זריקת מרץ", אמר בוש, שהתייחס בדבריו להורדות הריבית של הבנק הפדרלי ולחבילת התמריצים הכלכליים, בהיקף של 168 מיליארד דולר, שיזם הממשל בראשותו - במטרה לסייע לכלכלה להיחלץ ממיתון.

תוכנית התמריצים הכלכליים של הממשל האמריקאי כוללת הקלות מס חד פעמיות בסכום של עד 600 דולר לאדם ו-1,200 דולר לזוג, בתוספת 300 דולר עבור כל ילד. את הכספים שיקבלו חזרה מהממשל, אמר בוש, הוא מצפה שאזרחי ארה"ב ישקיעו בקניות. "כשהכסף יגיע לאזרחי ארה"ב, אנו מצפים שהם יעשו בו שימוש כדי להאיץ את הצריכה הפרטית", אמר בוש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully