וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רסיסי טיל נמצאו במטוס שהתרסק בים השחור

הארץ

9.10.2001 / 17:20

משפחות ההרוגים מבקרות במקום התרסקות המטוס בים השחור; יום חמישי הוכרז יום אבל לאומי

מאת ליאור קודנר וסוכנויות הידיעות

אחד מחברי ועדת החקירה שהקימה רוסיה לחקר התרסקות אמר לסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", כי קיים "בסיס רציני להניח, ששרידי המטוס שבדקנו כוללים רסיסים של טיל S-200" . טיל זה היה בשימוש בתרגיל של צבא אוקראינה ביום ההתרסקות, וגילויו מחזק איפוא מאוד את ההערכה שהמטוס הופל מפגיעת טיל. לדברי חבר הוועדה, טיל S-200 פגע במי הים השחור שתי דקות בלבד לפני שהמטוס נעלם ממסך הרדאר.

בני משפחותיהם של ההרוגים בהתרסקות המטוס ברוסיה ביקרו הבוקר באזור ההתרסקות בים השחור. שלטונות רוסיה התירו להם להפליג לאזור כדי לצפות במבצע החיפושים שנערך כ-180 ק"מ מעיר הקיט סוצ'י, שבה מאוכסנות המשפחות ומתבצע זיהוי הגופות. המשפחות קיימו במקום ההתרסקות טקס זיכרון, שכלל הנחת זרים ותפילות.

בד בבד מסתמנת פשרה בין המשפחות לבכירי התביעה הכללית של רוסיה, שנענו חלקית לבקשת המשפחות. לפי הפשרה, יקבלו המשפחות אישורים על כך להימצאות בני משפחותיהם בטיסה 1812 של "סיביר אייר", שהתרסקה לים השחור.

מחר אמורים 86 בני המשפחות לחזור לארץ, אך רבים מהם ביקשו להישאר ברוסיה עד שיוסדר תהליך זיהוי הגופות ותסתיים חקירת האסון. הסוכנות היהודית ומשרד הקליטה הבטיחו לסייע למשפחות במימון המשך השהייה ברוסיה. מחר גם יחזור ככל הנראה לישראל מטוס חיל האוויר שבא לסוצ'י עם משלחת צה"ל, ובו גופותיהם של ההרוגים שזוהו.

ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הכריזה על יום חמישי הקרוב כיום אבל לאומי, במלאות שבעה ימים להתרסקות המטוס הרוסי בים השחור, שבה נהרגו 78 בני אדם, ובהם 50 ישראלים. דגלי המדינה יורדו לחצי התורן והכנסת תקיים ישיבת אבל מיחודת. במלואת 30 יום לאסון יתקיים טקס אזכרה ממלכתי.

שגריר ישראל ברוסיה, נתן שרון, אמר אתמול כי החיפושים בים השחור נמשכים, על אף שהסיכויים למצוא עוד גופות קלושים. עד כה נמשו 15 גופות וזוהו 13. ביום ראשון בלילה זוהו ארבע גופות נוספות של נוסעי מטוס הטופולב הרוסי שהתרסק בים השחור ביום חמישי. בצהריים זוהתה גופתה של עדי קמרי, ישראלית שעבדה ברוסיה. אמה של קמרי, עליזה, זיהתה את גופת בתה לפי העגילים שענדה. לאחר שזיהו את גופתה התקשרו הוריה של קמרי אל אחיה שבלונדון, וסיפרו לו שהוקל להם לגלות שגופתה נותרה שלמה. ובחדר המתים יש עדיין שתי גופות של נשים שזהותן לא הובררה. מקור רוסי אמר שבין הגופות שזוהו שלוש אזרחיות ישראליות.

רוסיה מחזקת החשד: טיל גרם להתרסקות

גורמים בכירים ממשרדי ההגנה של אוקראינה ורוסיה יצאו אתמול לים השחור כי לחקור את נסיבות התרסקותו של המטוס הרוסי. ראש ועדת החקירה הרוסית של התרסקות המטוס, ולדימיר רושיילו, אמר שלשום כי במקום התרסקות המטוס נמצאו חומרים שונים - שאינם שייכים למטוס ושמקורם יכול להיות רק מחוץ לו. בנוסף, שר ההגנה הרוסי, איגור איוואנוב, פנה לממשלת אוקראינה, בבקשה למידע מדויק על ירי טיל מסויים מסוג S-200 שבוצע בשעה 12:41 בתרגיל הצבא ביום חמישי. לדברי איוואנוב, הנשיא הרוסי פוטין הביע את אי-שביעות רצונו מהמידע שמספקת אוקראינה לגורמי החקירה הרוסיים. בכך חיזקה רוסיה את ההשערה כי המטוס נפל לאחר שנפגע מטיל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully