וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריגו תשתף פעולה עם טבע בשיווק תרופה חדשה

יורם גביזון

9.3.2008 / 8:52

מדובר בתרופה סטיריזין, שמיועדת לטיפול בסימפטומים של אלרגיה ומהווה גרסה גנרית ללא מרשם לתרופה זירטק של ג'ונסון אנד ג'ונסון

חברת פריגו תשתף פעולה עם חברת טבע בשיווקה של סטיריזין (Cetirizine), גרסה גנרית ללא מרשם רופא לתרופה זירטק (Zyrtec) בשחרור מושהה בחוזק של 5 מיליגרם, שמיועדת לטיפול של 12 שעות בסימפטומים של אלרגיה, סרפדת וגודש באף.

טבע קיבלה אישור לשווק את הגרסה הגנרית ללא מרשם לתרופה ופריגו שכבר משווקת את הגרסה הרגילה של התרופה, תשווק אותה תחת מותג פרטי ברשתות הפארם הגדולות, ותתחלק עם טבע ברווחים. שיווק התרופה יחל בתוך 90 יום. מכירותיה של התרופה בשחרור מושהה, שפותחה על ידי חברת פייזר אולם נרכשה על ידי חברת ג'ונסון אנד ג'ונסון, הסתכמו ב-190 מיליון דולר ב-2007 במונחי מחיר תרופת המרשם המקורית על פי סוכנות המחקר הרפואי Wolters Kluwer.

פריגו קיבלה בדצמבר 2007 אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) לשווק גרסה גנרית ללא מרשם רופא של התרופה זירטק בטבליות במימון של 5 ו-10 מיליגרם. מכירותיה של תרופת המרשם בחוזקים אלו הסתכמו ב-1.4 מיליארד דולר ב-12 החודשים שהסתיימו באוקטובר 2007.

רווח של 34 מיליון דולר

רפי לבל, מנכ"ל פריגו ישראל, אמר שאין זה שיתוף הפעולה הראשון בין שתי החברות בשיווק תרופות ללא מרשם רופא. הוא ציין שטבע תייצר את המוצר והעריך שפריגו תהיה החברה הגנרית היחידה, שתשווק את הגרסה ללא מרשם בטווח הנראה לעין.

לפי לבל חלקן של התרופות ללא מרשם רופא תחת מותג פרטי מגיע ל-20%-40% מהמכירות הגנריות. הוא ציין כי מחירה יהיה נמוך ב-30% ממחיר התרופה ללא מרשם שתשווק תחת השם זירטק של ג'ונסון אנד ג'ונסון. לדבריו פריגו הקדימה את ג'ונסון אנד ג'ונסון בשבועיים בהשקת גרסה ללא מרשם לתרופה, וציין כי החברה הגיעה לנתח של 70% בשוק של התרופות ללא מרשם שמשווקת תחת מותג פרטי.

זירטק איבדה את הגנת הפטנט בסוף דצמבר 2007, כך שחברות גנריות כמו טבע יכלו לשווק אותה, אולם ג'ונסון אנד ג'ונסון שינתה את המעמד שלה לתרופה ללא מרשם רופא, שוק שבו יש בארה"ב יתרון שווקי לפריגו.

פריגו סיימה את הרבעון הרביעי של 2007 ברווח של 34 מיליון דולר במחזור של 435 מיליון דולר, זאת בהשוואה לרווח של 21 מיליון דולר במחזור של 371 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2006. היא נסחרת בשווי של 3 מיליארד דולר לאחר עלייה של 95% ב-12 החודשים האחרונים וירידה של 8% מתחילת 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully