וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מוטורולה יורדת ב-4.5% לקראת פרסום הדו"ח; מניות הביוטכנולוגיה עולות

דפנה מאור

9.10.2001 / 19:28

מניות מיקרוסופט יורדת לאחר שהפסידה בעתירה לביטול המשפט; קומרס וואן נופלת ב-9% בעקבות אזהרת רווח

מניות השבבים ויצרניות ציוד התקשורת בוול סטריט רושמות ירידות שערים על רקע הפסימיות והחשש מתוצאות הפעולה הצבאית באפגניסטאן. מניית מוטורולה יורדת ב-4.5% ומובילה את מדד המוליכים למחצה לירידה של 3.6%; מדד מניות הביוטכנולוגיה (BTK) עולה ב-2% בעקבות החשש מלוחמה ביולוגית והסכמים בענף.

מוטורולה יורדת ב-4.5% לקראת פרסום הדו"ח לרבעון השלישי היום לאחר הסגירה. מוטורולה צפויה לדווח על הפסד של 7 סנט למניה, על הכנסות של עם מוטורולה יורדות מניות יצרניות ציוד התקשורת האמריקאיות: סיסקו יורדת ב-2.6%; מניית 3Com (סימול COMS) יורדת ב-4.8%.

ירידות במגזר השבבים

ירידות חדות יותר נרשמות במגזר השבבים: נשונל סמיקונדקטורס (סימול NSM) יורדת ב-5.5%; אינטל יורדת ב-3.9%; טרנסמטה (סימול TMTA), יצרנית השבבים למחשבים נישאים, יורדת ב-6.2% לאחר שהודיעה אמש כי לא תעמוד בתחזית ההכנסות לרבעון השלישי. החברה צופה כי יהיו לה הכנסות של 5 מיליון דולר בשל ההאטה הקשה בקרב לקוחותיה ביפאן.

במגזר זה מתבלטת AMD (סימול AMD) עם עלייה של 1.4% לאחר שהחברה הודיעה על השקת דור חדש של מעבדי אתלון. כמו כן עולה יצרנית השבבים הגרמנית אינפיניון, ב-8.4%.

חברת ה-B2B קומרס וואן (סימול CMRC) נופלת ב-9.3%. אתמול הודיעה החברה כי רווחיה והכנסותיה ברבעון השלישי של השנה צפויים להיות נמוכים מהתחזיות של וול סטריט, נוכח ההאטה בכלכלה ובמחזור חיי המוצרים שלה.

מניית הברוקר המקוון אי-טרייד (סימול ET) עולה ב-4.1% לאחר שהחברה הודיעה על כוונתה לפתוח 22 סניפים נוספים בחנויות רשת טארגט (סימול TGT), תוך הרחבת ההסכם עם ענקית מוצרי הקמעונות המוזלים.

בית המשפט העליון של ארה"ב דחה היום את בקשת מיקרוסופט לבטל את פסיקת בית המשפט לערעורים, אשר שימרה את החלטת בית המשפט המחוזי בנוגע להפרת חוקי ההגבלים העסקיים של מיקרוסופט, ולפתוח במשפט חוזר. מניית ענקית התוכנה יורדת ב-4.4%.

מניות הביוטכנולוגיה עולות

במניות הביוטכנולוגיה נרשמת מגמה חיובית עקב מספר ארועים בלתי קשורים. חששות מלוחמה ביולוגית עקב דיווח על מקרי אנתראקס בפלורידה הובילו לזינוק של 78% במניית Cepheid (סימול CPHD), יצרנית ערכות לגילוי גורמים ביולוגיים. המניה נסחרת עתה במחזור של יותר מ-10 מיליון, לעומת ממוצע יומי של 258,500 בחודשיים האחרונים.

מניית StemCells (סימול STEM), אחת החברות הבודדות העוסקות בחקר תאי גזע למטרת פיתוח תרופות, עולה ב-12% בעקבות קבלת מענק מחקר מהמכון הלאומי לבריאות של ממשלת ארה"ב.

ג'נסנס (סימול GNSC) עולה ב-38%, לאחר שחברת המחקר הגנטי חתמה על הסכם עם חברת התרופות הגדולה בעולם, פייזר (סימול PFE), לפיה תספק לפייזר מסד נתונים גנטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully