וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דסק"ש תמחק 3 מיליון דולר ברבעון הרביעי

אתי אפללו ומיכאל רוכוורגר

9.3.2008 / 11:47

תוצאות 2007 של דיסקונט השקעות הושפעו מההאטה שפוקדת את ארה"ב וממשבר הסאבפריים. תיק ה-CDO של החברה: 12 מיליון דולר

דיסקונט השקעות תפרסם בקרוב את הדו"חות הכספיים ל-2007 ותוצאותיה יושפעו מההאטה שפוקדת את ארה"ב וממשבר הסאבפריים. החברה דיווחה בעבר שעל התוצאות תשפיע הירידה בשער הדולר, אך דסק"ש מושפעת גם ממשבר הסאבפריים. זאת, מכיוון שיש לה השקעות במכשירים פיננסיים שחשופים למשבר בשוק המשכנתאות האמריקאי.

לדסק"ש השקעות השקיעה במכשירים מסוג CDO החשופים למשבר הסאבפריים. עם זאת, כל התיק של דסק"ש במכשיר זה הוא, על פי ההערכות, בגובה של כ-10-12 מיליון דולר בלבד. בשל שיערוך המכשירים הללו לשווי ההוגן שלהם תמחק דסק"ש ברבעון הרביעי כ-2-3 מיליון דולר. היקף המחיקות הקטן יחסית הוביל לכך שדסק"ש לא ראתה בכך אירוע מהותי והוציאה דיווח למשקיעים.

ה-CDO הוא למעשה איגרת חוב של איגרות חוב: חברת השקעות רוכשת שורה של אג"ח של כמה חברות ברמות סיכון שונות ויוצרת איגרת חוב אחת, שמשקללת את רמות הסיכון והתשואות של כל האג"ח שנרכשו. שוק ה-CDO ידוע במורכבותו ובחוסר שקיפותו וחשוף למשבר הסאבפריים, שכן נכסי הבסיס הן אג"ח של חברות שנפגעו ממשבר הסאבפריים, כגון חברות שהעניקו משכנתאות.

הטלטלות והעצבנות הפוקדים את השווקים בתקופה האחרונה, לא פסחו על מניית דיסקונט השקעות, שצנחה בכ-24% מתחילת השנה ואיבדה למשקיעיה כ-2 מיליארד שקל. דסק"ש סיימה את הרבעון השלישי של 2007 עם זינוק של כ-200% בהוצאות מימון (524 מיליון שקל), לעומת הרבעון המקביל ב-2006. . עם זאת, החברה הציגה ברבעון השלישי צמיחה של כ-160% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל ל-94 מיליון שקל.

החברה צפויה לכלול ברבעון הרביעי הכנסה חד פעמית בהיקף של 95 מיליון שקל, כתוצאה מביטול הפרשה למס שביצעה בעבר. לעומת זאת, היא עתידה גם לכלול הוצאה של 80 מיליון שקל, בשל היחלשות הדולר ברבעון בכ-4.2%, דבר שהשפיע על הנכסים הכספיים של החברה - גם בגין חלקה בחברות הבנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully