וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 5 חודשים: גאידמק רוכש את ארנסון

9.3.2008 / 15:03

היקף העסקה בין אוסיף שבשליטת המיליארדר לבין חברת התשתיות: 145 מיליון שקל. בשוק ההון העריכו כי העסקה לא תצא לפועל

חברת הנדל"ן אוסיף בשליטת ארקדי גאידמק הפתיעה לפני שעה קלה את שוק ההון כאשר דיווחה כי העסקה לפיה היא רוכשת את השליטה - 90% - בחברת התשתיות א. ארנסון לפי התנאים המקוריים מתממשת. על העסקה המקורית דווח לפני כ-5 חודשים והיא הפתיעה את שוק ההון בעיקר בשל השווי שנחשב נמוך. הזמן הרב שעבר גרם לרבים להעריך כי העסקה לא תצא בסופו של דבר אל הפועל.

מדובר בעסקת רכישה ראשונה שמבצעת אוסיף מאז נרכשה על ידי גאידמק במאי 2007 תמורת 580 מיליון שקל. לאוסיף אופציה לרכוש את 10% הנותרים מארנסון תמורת 13 מיליון שקל במהלך ארבע וחצי השנים הבאות. ארנסון היא חברת תשתיות, וככזו היא אינה מציגה שולי רווח גבוהים במיוחד: הכנסותיה של ארנסון ב-2006 הסתכמו ב-570 מיליון שקל, אולם החברה רשמה רווח תפעולי של 4 מיליון שקל בלבד שהם 0.7% מתוך סך המכירות. בסך הכל סיימה החברה את 2006 עם רווח נקי של 10.25 מיליון שקל כאשר ההפרש הוא ככל הנראה תוצאה של הכנסות מימון או רווחים חד פעמיים. התמונה ב-2007 פחות טובה, שכן למרות שההכנסות הסתכמו במחצית הראשונה ב-234.5 מיליון שקל, רשמה ארנסון הפסד תפעולי של 13 מיליון שקל - דומה למדי להפסד הנקי.

מדובר אמנם בשולי רווח נמוכים אולם ענף התשתיות ידוע בשולי הרווח הנמוכים שהוא מציג: כך למשל, ענקית הקבלנות דניה סיבוס, שאף מפעילה פרויקטים בחו"ל, הציגה ב-2006 שולי רווח של 3.4% בלבד.

הון עצמי של 103 מיליון שקל

המאזן של ארנסון נראה טובה יותר: לחברה הון עצמי של כמעט 103 מיליון שקל, המממנים 74% מהמאזן - יחס סביר למדי בהשוואה לחברות בענף. תג המחיר של ארנסון - 145 מיליון שקל - מהווה פרמיה של 25% על ההון העצמי של החברה.

עיקר החשיבות ברכישת ארנסון עבור אוסיף היא ביצירת סינרגיה בין שתי החברות, כשאוסיף היא חברה יזמית ורכישת חברה המבצעת עבודות קבלנות משדרגת את יכולותיה.

בעל השליטה בחברת ארנסון הוא אברהם ארנסון שימשיך לכהן בתפקיד המנכ"ל במשך 30 החודשים הבאים. ארנסון היא חברה פרטית שהוקמה ב-1969 ובין הפרויקטים הבולטים שביצעה נמנים טרמינל נתב"ג 2000, בניין משרד החוץ בירושלים, תחנת רכבת השלום בתל אביב, מלון הרודס באילת, קניון שבעת הכוכבים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully