וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מס הכנסה שלילי: התשלום הראשון יועבר באוקטובר

מוטי בסוק

10.3.2008 / 9:37

הסכום המקסימלי שיועבר בכל מענק הוא 1,600 שקל לעובד. בשלב זה כלולים בפרויקט 14 יישובים, ועד 2010 הוא יורחב לכל המדינה

התשלום הראשון בפרויקט מס הכנסה שלילי יבוצע ב-15 באוקטובר, כשהזכאים מ-14 יישובים יקבלו מענק ראשון בעבור 2007. את המענקים הנוספים בעבור 2007 יקבלו הזכאים ב-15.1.09 וב-15.4.09, כשמענקים יהיו שווים בגודלם.

התשלום המקסימלי בכל מענק יהיה 1,600 שקל לעובד ו-3,200 למשפחה (בעל ואשה). המענקים בעבור 2008 ואילך יינתנו בארבעה חלקים שווים, מדי שלושה חודשים. המענק הראשון בעבור 2008 יינתן ב-15.7.09.

לדברי מנכ"ל משרד האוצר, ירום אריאב, פרויקט מס הכנסה שלילי נועד לצמצם את הפערים בחברה ולהגדיל את שיעור המשתתפים בכוח העבודה. לדבריו, מטרת מס הכנסה שלילי היא לסייע לעובדים עם ילדים, ששכרם נמוך, באמצעות מתן מענק חודשי של מאות שקלים, על ידי מנגנון מס הכנסה.

המענק יינתן ישירות לחשבון הבנק של העובדים. בשלב זה כלולים בפרויקט רק תושבי ירושלים, אשקלון, שדרות, נצרת ונצרת עילית, חדרה, באקה ג'ת, משמרות, עין עירון, ערערה, כפר פינס, כפר קרע, אור עקיבא ופרדס חנה-כרכור. כוונת האוצר היא שבתוך שלוש שנים הוא יקיף את כל האזורים והיישובים במדינה.

היערכות קפדנית

ברשות המסים נערכים בימים אלה להעברת התשלום הראשון. לדברי בועז סופר, סמנכ"ל בכיר ברשות לתכנון וכלכלה, מדובר בפרויקט מורכב וראשוני, הדורש היערכות קפדנית. הוא הוסיף כי ברשות ייערך מעקב כדי שכל הזכאים למענק אכן יקבלו אותו. ההכנות לפרויקט וביצועו חייבו את רשות המסים להגדיל את כוח האדם שלה ב-100 עובדים לפחות.

כדי לקבל את המענק יצטרכו עובדים זכאים להגיש תביעה עם סיום שנת המס, באמצעות טופס ידידותי שיופץ בסניפי הדואר. במקביל יגישו המעסיקים, כמקובל, דיווח מקוון לרשות המסים על הכנסות עובדיהם בשנה היוצאת.

היקף ההכנסה שממנו ייהנו זכאים לקבלת מס הכנסה שלילי הוא 45% משכר המינימום, שהוא כיום כ-1,725 שקל. עובד שיש לו ילד אחד או שניים יהיה זכאי למענק של 275 שקל בחודש. עובד עם שלושה ילדים ויותר יהיה זכאי למענק של עד 400 שקל בחודש.

הגיל שממנו ניתן יהיה לקבל את המענק הוא 23. עובדים בני יותר מ-55 יוכלו לקבל את המענק, אם הכנסתם נמוכה, גם אם אין להם ילדים או שהילדים שלהם בני יותר מ-19. גובה קצבת מס הכנסה שלילי לבני 55 ויותר יהיה כמו של מי שיש להם ילד אחד או שניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully