וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מתגבשת עסקת חבילה שתגן על עובדי מיקור חוץ"

חיים ביאור

10.3.2008 / 9:57

כך אמר בכיר באיגוד לשכות המסחר. לדבריו, המעסיקים יחויבו להפקיד ערובה כספית, שתחולט אם יימצא שהם פגעו בתנאי ההעסקה של העובדים

המעסיקים הפרטיים, ההסתדרות ומשרד האוצר מגבשים עסקת חבילה בעניין 150 אלף העובדים המועסקים בחברות המוגדרות "נותני שירותים" ומיקור חוץ ו-50 אלף העובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם - כך אמר אתמול עו"ד צבי קינד, ראש חטיבת חברות כוח האדם באיגוד לשכות המסחר.

קינד, שהוא בעלים משותף של חברת תפקיד פלוס, אמר כי במסגרת הדיונים יינתן מענה לדרישת ההסתדרות להחיל פיקוח על תנאי ההעסקה של העובדים המועסקים בחברות "נותנות שירותים" ומיקור חוץ (לא חברות כוח אדם), בהם עובדי ניקיון, שמירה ואבטחה, סיעוד ואנשי מחשבים. "תנאי ההעסקה של רוב העובדים הללו הם לעתים קרובות מחפירים: שכר נמוך תנאים סוציאלים חסרים", אמר קינד. "לכן מעסיקים אלה יחויבו להפקיד ערובה כספית במשרד התמ"ת, שתחולט במקרה שיימצא שהם פגעו בתנאי ההעסקה של עובדיהם".

לדברי קינד, בתמורה להחלת הפיקוח על "נותני השירותים", ההסתדרות תודיע על הסכמתה לשינוי חוק קבלני כוח האדם, הנוגע לתנאי העסקתם של 50 אלף עובדים המועסקים בחברות כוח אדם. השינוי יחול על סעיף בחוק בינואר 2008, שלפיו עובד המועסק באמצעות חברת כוח אדם יהפוך כעבור 9 חודשי העסקה לעובד מן המניין של המעסיק הסופי. "סעיף 9 החודשים" שיזם לפני כמה שנים יו"ר ההסתדרות לשעבר, עמיר פרץ, נדחה מדי שנה בלחץ האוצר, אך בעקבות מאבק שניהל יו"ר ההסתדרות הנוכחי, עופר עיני, הוא מומש החל בינואר 2008. המשמעות של סעיף זה היא שבסוף ספטמבר 2008 ייקלטו עובדי חברות כוח האדם כעובדים מן המניין בחברות המעסיקות אותם.

ההסתדרות מכחישה

בדיונים המתנהלים עתה עשויה ההסתדרות להסכים לשינוי בסעיף מהותי זה, באופן שהתקופה שלאחריה עובד חברת כוח האדם יהפוך לעובד מן המניין תוכפל לכדי 18 חודשים.

"ההסתדרות מבינה שתקופה של 9 חודשים קצרה מדי מבחינת המעסיקים", אמר קינד. "אם יותירו על כנו את סעיף 9 החודשים, רוב העובדים המועסקים באמצעות חברות כוח אדם יפוטרו כעבור 8 חודשים כלומר במהלך אוגוסט הקרוב, ואז ישקלו אם לקלוט אותם מחדש".

דובר ההסתדרות הכחיש כי מתקיימים דיונים בעניין עסקת חבילה בנוגע לחברות למיקור חוץ וחברות כוח האדם. הוא הוסיף: "מעסיק שיפטר שלא בתום לב את עובדי חברות כוח האדם המועסקים אצלו לקראת תום תקופת 9 החודשים, ייאלץ להתמודד מול תביעות משפטיות שנגיש נגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully