וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין כל אינדיקציות להאטה במשק"

מוטי בסוק

11.3.2008 / 11:02

כך אמר מנכ"ל האוצר ירום אריאב בכנס השנתי של אגף התקציבים. השר בר און: "צריך לשים את הפריפריה במרכז"

מנכ"ל האוצר, ירום אריאב, אמר היום כי במשק הישראלי אין כל אינדיקציות להאטה. "להפך: המומנטום של הצמיחה ברבעון האחרון של 2007 נמשך גם ברבעון הראשון של 2008". הדברים נאמרו בכנס השנתי של אגף התקציבים שנערך היום בירושלים.

אריאב ציין שהאוצר היה זהיר בבניית תקציב 2008 ובנה אותו על סמך הערכה להאטה מסוימת בצמיחה. לדבריו, כל המערכות במשק מתפקדות, כל המדדים חיוביים, המערכת הפיננסית מתפקדת כהלכה וההכנסה הפנויה של האזרחים עלתה.

"יש לנו בהחלט מנועי צמיחה פעילים. יכולות להיות בעיות בהמשך בשל התמתנות בעליה בייצור בגלל המיתון בארה"ב ובגלל שער החליפין בין השקל לדולר", ציין אריאב. לדבריו, המשק הישראלי צריך לדעת לנצל את האיומים הפוטנציאליים מחו"ל כהזדמנת - למשל בהגברת היצוא למזרח אסיה.

הממשלה סובלת מריכוזיות יתר

שר האוצר רוני בר-און אמר כי אסור לנו לנוח על זרי הדפנה. "עלינו להיות קשובים כל הזמן למגמות הגלובליות וסימני ההאטה שמגיעים מעבר לים. צריך לשמור על מנועי הצמיחה הקיימים ולזהות מנועי צמיחה חדשים".

השר הוסיף כי משרדו יעשה כל מאמץ לתקן את העוול המתמשך של הממשלה לפריפריה: "צריך לשים את הפריפריה במרכז. האוצר ייכנס לנושא הזה בעוצמות רבות מאוד".

לדבריו, הממשלה סובלת מריכוזיות יתר, עודף רגולציה ועודף תקינה, מה שמביא לחסם ביורוקרטי שפוגע בעיקר בסקטור הפרטי.

בר-און קרא לאנשי החשב הכללי לפעול באומץ וביסודיות להקטנת הביורוקרטיה. לדבריו, התפקיד המרכזי של האוצר הוא מתון שירות למשרדי הממשלה השונים, בעיקר בעבודתם מול הסקטור הפרטי. הוא קרא לאנשי החשב הכללי שלא להפגין כוחניות בעבודתם.

החשב הכללי שוקי אורן, אמר כי תפקיד האגף הוא להיות מנוע לפעילות הממשלה - ולא חסם. לדבריו, בשנים האחרונות התמקד האגף בפעילותו כשומר הסף בפעילות הממשלה. "בשנים הקרובות האגף יצטרך לאמץ תפקידים נוספים, כולל להיות גורם מוביל בפעילות המשק. לשם כך יש צורך לשנות סדרי עבודה באוצר ועם משרדי ממשלה אחרים".

לדבריו, "בשנים האחרונות חטאנו בחטא הכוחניות. בשנים הקרובות נצטרך לייעל את המגזר הממשלתי ולצמצם את הבירוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully