וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב ירידות נוסף במניית וריפון

עומרי כהן

11.3.2008 / 16:18

המניה נפלה היום ב- 6.7% בבורסת תל-אביב בעקבות דחיית פרסום הדוחות, איבדה 72% מערכה מאז סוף אוקטובר

מניית וריפון נפלה היום בעוד 6.7% בבורסת תל-אביב ל-54.1 שקל בתגובה לדחייה נוספת בפירסום דוחותיה הכספיים. מאז טיפסה בסוף אוקטובר לשיא של 195.9 שקל, איבדה וריפון 72% מערכה ומחקה 11.5 מיליארד שקל מכספי המשקיעים בארה"ב ובישראל.

במסמך רשמי לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC), הודיעה אמש וריפון, כי בשל הנסיבות וללא מאמצים והוצאות שאינם מתקבלים על הדעת, היא לא תוכל לפרסם במועד הנדרש את הדו"ח הכספי המלא (10-Q) לרבעון הראשון של שנת הכספיים, שהסתיים אצלה ב-31 בינואר 2008. עקב כך, לא ברור אם וריפון תעמוד בהצהרתה הקודמת להגיש עד סוף מארס הקרוב, את הדו"חות המלאים (10-K) לשנת הכספים הקודמת, אותה סיימה החברה בסוף אוקטובר 2007.

בתחילת דצמבר איבדה וריפון כמחצית מערכה, לאחר שגילתה כי טעויות ברישום המלאי של מוצרים בתהליך, ניפחו את מלאי הסגירה שלה בין נובמבר 2006 ליולי 2007. מה שהביא להתכווצות מלאכותית של עלות המכר ולניפוח הרווח הגולמי עקב כך.

בעקבות גילוי העניין, העריכה וריפון כי תיקון הדו"חות יפחית את היקף המלאי בתהליך שהחזיקה החברה ב-54.4 מיליון דולר. עקב כך יקוצץ הרווח לפני מס באותה התקופה ב-29.7 מיליון דולר - מ-37 מיליון דולר ל-7.3 מיליון דולר בלבד.

וריפון, היצרנית הגדולה בעולם של מסופים לקריאת כרטיסי אשראי, סיימה את שלושת הרבעונים הראשונים של שנת הכספים של 2007 עם גידול של 57% בהכנסות ל-666 מיליון דולר, בעיקר כתוצאה מרכישת ליפמן ומיזוג התוצאות של שתי החברות. בעבר העריכה החברה, כי בין אוגוסט לאוקטובר 2007 השיגה הכנסות של 238 מיליון דולר.

ואולם את פרסום התוצאות המלאות ל-2007 דחתה וריפון בשל הצורך לתקן את הדו"חות הרבעוניים. בתחילה העריכה וריפון כי תסיים את תיקון הדו"חות עד סוף ינואר, ולאחר מכן דחתה את פרסומם בחודשיים לפחות. אולם כעת, נראה שגם עד סוף מארס לא יושלם התיקון לאחור של הדו"חות.

בעקבות האירועים הוגשו כנגד וריפון וחלק מבכיריה, כמה בקשות לתביעות ייצוגיות בטענה לעבירה על חוקי ניירות ערך בארה"ב. זאת, בשל פרסום לכאורה של נתונים מסולפים משמעותיים בדו"חות הכספיים ובהודעות לתקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully