וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהודה סעדו תובע את NMC בסך 350 אלף שקל

הילה רז

11.3.2008 / 17:09

טוען כי חברת המוסיקה לא שילמה לו עד עתה בגין הדיסקים והיצירות ששווקו על ידה או עבור תמלוגים על השמעות פומביות של יצירותיו

יהודה סעדו, הזמיר הנולד, תובע 350 אלף שקל מחברת אן.אם.סי מוזיקה (NMC) בטענה כי עד עתה NMC לא שילמה לו בגין הדיסקים והיצירות ששווקו על ידה או בגין תמלוגים בגין השמעות פומביות של היצירות.

סעדו מוסיף כי החברה לא טרחה להעביר לו דין וחשבון בדבר היקף שירותי הפרסום שירותי הפרסום, ההפצה או המכירות של הדיסק "עירום באתי" ושל היקף התמלוגים שגבתה בגין השמעה פומבית של יצירותיו של סעדו.

סעדו, המיוצג על-ידי עורכי הדין דוד קוגן ואיתמר כץ ממשרד שקל ושות', טוען כי פנה ל-NMC בדרישה לקבלת מידע ובתגובה הובטח לו כי בתוך ימים ספורים יומצא לו כל החומר הנדרש. לדברי סעדו "NMC לא המציאה לו מאום ואף לא שילמה לו מאום".

סעדו מציין כי הוא יודע בוודאות ש-NMC שיווקה דיסקים וקלטות בסך גבוה מ-220 אלף שקל, וכי שיווקה את יצירותיו בערוצי ניו מדיה בסך גבוה מ-50 אלף שקל.

בתביעה מוסבר כי בין סעדו ל-NMC לא נחתם הסכם מסודר בכתב ולטענת סעדו על NMC להעביר לו את מלוא הכספים שגבתה בגין היצירות, מכל מקור שהוא, בניכוי סכומים שהוציאה עבור שירותי הפצה ועמלת הפצה סבירה.

בנוסף מבקש סעדו כי בית המשפט יורה ל-NMC לפרט את כל הכנסותיה מהדיסק ומהיצירות שבו, את מספר העותקים של הדיסקים והיצירות שנמכרו, פירוט מדויק של המחיר לצרכן הסופי, העלויות בהן נשאה NMC וההסכמים אותם ערכה בנוגע להפצה ומכירה של הדיסק ויצירותיו.

מצטרף לרמי וריטה

תביעתו של סעדו מצטרפת לתביעות שהגישו רמי וריטה קלינשטיין ועמיר בניון בנוגע לאי העברת מלוא הסכומים שלטענתם מגיעים להם מיצירותיהם המוזיקליות.

בתגובה מסרה NMC כי החברה נהגה, נוהגת ותמשיך לנהוג בהגינות ובשקיפות מלאה מול אמניה. החברה דואגת להקפיד על מתן דין וחשבון מסודר לאומניה כפי שעשתה גם במקרה זה עם יהודה סעדו.

בחודש ינואר נתקבלה ב-NMC בקשה למסירת מידע והבהרות בנוגע לדו"ח התמלוגים שהומצא לאמן ואכן, לבקשת האמן, NMC המציאה לו את ההבהרות שביקש לדו"ח התמלוגים ולפיכך, כתב התביעה התקבל ב-NMC בהפתעה גמורה.

(ת.א 1140/08)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully