וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב ואריסון: אין שותפות

אבי בר-אלי

12.3.2008 / 12:53

לבייב פירק את השותפות במכרז להקמת מרכז ההדרכה של המשטרה. הרקע למתח הוא עזיבת עופר קוטלר מדניה סיבוס לשיכון ובינוי

עזיבתו של מנכ"ל דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל, עופר קוטלר, ומעברו למתחרה העיקרית, קבוצת שיכון ובינוי, מתחילים לתת את אותותיהם גם ביחסים העסקיים בין הקבוצות.

כמה ימים לאחר שנודע דבר עזיבתו של קוטלר, הודיעה במפתיע אפריקה ישראל, שבשליטת לב לבייב לשיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, על פירוק השותפות המתוכננת בין שתיהן באחד המכרזים הגדולים בענף התשתיות בישראל - המכרז להקמת מרכז ההדרכה של משטרת ישראל באזור בית שמש, שהיקפו המשוער 200 מיליון דולר. כעת, שתי הקבוצות עתידות להתמודד במכרז בנפרד.

לפני כארבעה חודשים פירסם אגף החשב הכללי באוצר את תנאי הסף (PQ) להתמודדות במכרז. מדובר במכרז PFI להקמת המתקן על שטח של כ-230 דונם ולהפעלתו למשך 20 שנה תמורת תשלום שנתי מהמדינה. למכרז צפויות לגשת קבוצות המשלבות חברות בנייה לצד חברות הדרכה ומכוני לימוד.

ל-TheMarker נודע כי למכרז אמורות היו לגשת יחדיו קבוצת שיכון ובינוי וחברת אפריקה ישראל נכסים, המוחזקת (83.3%) בידי אפריקה ישראל להשקעות ומרכזת את פעילות הנדל"ן המניב של הקבוצה בישראל ובחו"ל. לטענת מקורות בענף, פרץ בין החברות סכסוך על רקע שיעור המעורבות של כל אחת מהן בשלב ההקמה לעומת שלב התפעול. עם זאת, ההודעה על פירוק השותפות התקבלה על ידי אפריקה באופן חד-צדדי רק ימים מספר לאחר עזיבתו של קוטלר. זאת, כשהמועד האחרון להגשת המועמדות במכרז הוא 1 באפריל.

פירוק השותפות עשוי להשפיע גם על מהלכיהן העתידיים של הקבוצות. נודע כי בין שתיהן גובשו באחרונה הבנות להתמודדות משותפת בפרויקט הענק לבינוי עיר הבה"דים בנגב בעלות משוערת של כמיליארד דולר. בנוסף, ניהלו הקבוצות בעבר מגעים באשר להתמודדות משותפת בפרויקט סלילת כביש עוקף קריות.

בקבוצת אפריקה ישראל אומרים בתגובה: "שיכון ובינוי ואפריקה ישראל מקיימות שותפויות בישראל ובעולם ובוחנות מעת לעת שיתופי פעולה חדשים. במכרז הנדון החליטה אפריקה ישראל לגשת לבדה".

מקבוצת שיכון ובינוי נמסר: "הקבוצות משתפות כיום פעולה בפרויקטים שונים וימשיכו לבחון שיתופי פעולה בעתיד. שיכון ובינוי בוחנת היום מגוון אפשרויות כדי להגיש את ההצעה הטובה ביותר במכרז".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully