וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרדים נגד AM:PM

עדי דברת

12.3.2008 / 16:46

ועדת הרבנים למען קדושת השבת יוצאת כנגד קבוצת דור אלון, שבבעלותה נמצאת רשת המרכולים שפתוחה בימי שבת

ועדת הרבנים למען קדושת השבת (שע"י גדולי ישראל) אוסרת על התקשרות עם שפע שוק ושאר החברות הקשורות לקבוצת דור אלון כגון רבוע כחול - עקב פגיעתן בשבת. הפגיעה נובעת, לדברי ועדת הרבנים (המייצגת את רובה הגדול של האוכלוסייה החרדית בארץ), מפתיחת סניפי AM:PM שבשליטת הקבוצה בימי שבת.

במודעה שפורסמה היום ב"יתד נאמן" ו"המודיע" נכתב: "לפני כשנה, רכש דודי וייסמן, בעל השליטה בקבוצת דור אלון, רבוע כחול ושפע שוק את חברת AM:PM. הרשת היתה כבר אז מחללת שבת ומכרה בשר טרף. כיהודי, לא יכול היה וייסמן להסכים למכירת בשר פיגולים והוא עשה מאמצים להוציא את הבשר הטרף מהעסק. ואולם את חילול השבת - שהוא בוודאי חמור לא פחות מאיסור נבלות וטרפות - בחר להגביר. כפי שפורסם, ההחלטה האסטרטגית שלו, לפתוח תוך 5 שנים עוד 60 חנויות בתוככי העיר תל אביב".

"במשך תקופה ארוכה נעשו ניסיונות להגיע עמו (דודי וייסמן ע.ד.) להבנה, בדרך של משא ומתן, להפסקת חילולי השבת. גם הרב הראשי לתל אביב, הרה"ג רי"מ לאו שליט"א, נפגש עם וייסמן אישית וביקש ממנו במפגיע להפסיק את חילולי השבת. אולם הוא דחה את פנייתו".

גורם המקורב לעדה החרדית הסביר היום כי הכוונה היא לא לחרם צרכנים מובהק שאוסר לקנות בחנויות הקבוצה. מדובר, לדבריו, ב"טרום חרם צרכנים", האוסר על רכישת תווי קנייה ושימוש בתלושי פסח למשפחות נזקקות. במידה שדור אלון לא תיכנע, הוא מסביר, תטיל ועדת הרבנים חרם צרכנים האוסר גורפת על קנייה ברשת.

"מדובר בפעמוני מלחמה להתחממות שארעה כתוצאה מהכרזת וייסמן כי עולה לפתוח עשרות סניפים נוספים. עד שהודיע על ההרחבה, ועדת הרבנים עוד הסכימה להעלים עין ולהתעלם", הוא הוסיף. "החרדים מהווים כמעט מחצית ממחזור שפע שוק המהווים כמעט מיליארד שקל מתוך שני מיליארד", אמר היום גורם המקורב ל"ריבוע הכחול".

לרשת שפע שוק 45 סניפים הפרושים ברחבי הארץ. מתוכם, כ-14 סניפים מוגדרים כחרדיים, היינו ממוקמים במתחמים חרדיים דוגמת בני ברק, ירושלים, מודיעין עילית ועוד. מדור אלון סירבו להגיב לידיעה.

  • עוד באותו נושא:
  • am:pm
  • חרדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully