וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בירידות שערים

שמואל שוסטר

13.3.2008 / 0:31

מדד דאו ג’ונס ירד ב-0.4% לרמה של 12,110 נקודות, ונאסד"ק איבד 0.5% לרמה של 2,243 נקודות. מדד S&P 500 נחלש ב-0.9%

בסיומו של יום מסחר תנודתי, אשר במהלכו נסחרו המדדים בתנודתיות בין עליות קלות לירידות מתונות ננעלו המדדים בירידות. המגמה השלילית החלה כחצי שעה לפני תום המסחר בעקבות נפילת הדולר אל מול היורו ולאחר שמחיר הנפט ננעל בשיא חדש והזכיר למשקיעים כי סכנת המיתון טרם חלפה.

מדד דאו ג’ונס ירד ב-0.4% וננעל ברמה של 12,110 נקודות; נאסד"ק איבד 0.5% לרמה של 2,243 נקודות. ומדד S&P 500 נחלש ב-0.9% לרמה של 1,308 נקודות בסיום המסחר.

בשוק הסולידי עלו מחיריהן של איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהם ירדה ב-0.113% לרמה של 3.483%.

מחיר הנפט ננעל היום בשיא סגירה של 109.92 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שחצה לראשונה במהלך המסחר את רף 110 הדולרים לחבית בעקבות היחלשות הדולר לשפל חדש מול היורו, שהגדילה את הביקוש לסחורות.

הנפט לא היה היחידי שקבע שיאים חדשים היום: הדולר נגע במהלך יום המסחר בשפל חדש מול היורו, מתחת לרמת ה-1.55 דולר ליורו, על רקע חששות כי תוכנית הזרמת ההון שהציע הבנק הפדרלי בארה"ב לבנקים לא תצליח לחלץ את שוקי האשראי מהמשבר אליו נקלעו והערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית.

מניית חברת גילוי התרופות האמריקאית קריקס התחזקה היום לאחר שקרסה בשיעור של 90% ביומיים האחרונים. זאת, בעקבות כישלון הניסוי בתרופת הדגל שלה, סולונקס (solonex) לטיפול במחלת כליות אצל חולי סוכרת. קריסת המניה הפילה את שווייה של קריקס ל-25 מיליון דולר - כ-60% פחות מהיקף המזומן שבקופתה, שהסתכם בסוף דצמבר ב-65 מיליון דולר.

מניית ריטקליס נהנתה ממגמה חיובית

מניית חברת המחשבים אפל נחלשה על רקע הודעה של יצרן סוללות יפאני כי כמה מהסוללות של נגני iPod ננו מתוצרתה, פגומות.

מניית חברת הטכנולוגיה רדוויז’ן איבדה גובה על רקע התפטרותו של אלי דורון, נשיא החברה ואחד ממייסדה.

חברת התרופות פריגו נסחרה על רקע אישור שקיבלה להפצת מוצר חדש, המיועד לטיפול במחלות עור בקרקפת. שוק התרופה המקורית מוערך ב-85 מיליון דולר בשנה.

מניות יצרניות ציוד התקשורת המשיכו את המגמה השלילית שאפפה את המגזר בימים האחרונים. בין המניות בלטו מניית יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון , מניית יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון שלא הצליחה להתרומם על אף הודעתה של חברת התקשורת הקנייתית קניה דאטה נטוורקס על הרחבת החוזה עם אלווריון להגדלת הפריסה של רשת ה-WiMax במדינה ואודיוקודס שמנייתה סבלה במיוחד.

יצרנית ציוד הסריקהטופ אימג’ נסחרה על קרע פרסום דו"חותיה לרבעון האחרון של 2007 ולשנה כולה. במהלך שנת 2007 רשמה החברה הכנסות בגובה 23.7 מיליון דולר והפסד בגובה 6.2 מיליון דולר.

בין הישראליות שנהנו ממגמה חיובית בוול סטריט ניתן למנות את חברת התוכנה ריטליקס וגם את מניית יצרנית השבבים טאואר, מניית קומטאץ’, מניית חברת בקרת האיכות אורבוטק ואת מניית יצרנית ציוד התקשורת לרשתות מדיה אר.אר.סאט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully