וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת קלה: מחלוקת על המימון

אבי בר-אלי

13.3.2008 / 10:13

המדינה ועיריית תל אביב ימנו בימים הקרובים שני בוררים שיכריעו בשאלת מנהור הקו הירוק לאורך ציר אבן גבירול

המדינה ועיריית תל אביב ימנו בימים הקרובים שני בוררים שיכריעו בשאלת מנהור הקו הירוק של הרכבת הקלה לאורך ציר אבן גבירול - כך סוכם בפגישה שנערכה השבוע בין נציגי משרדי האוצר והתחבורה לעיריית תל אביב. הבוררים ימסרו את חוות דעתם תוך כשבועיים. עלויות מנהור התוואי בקטע הן 1.5-1.1 מיליארד שקל, נוסף על עלות הפרויקט כולו, המוערכת ב-4.2 מיליארד שקל.

עיכוב ההכרעה בשאלת תוואי הקו הירוק עלול לפגוע בעבודות תכנון הקו האדום הנערכות בימים אלה, שכן לזכיינית הפרויקט לא נמסר עדיין עומק המנהור לו תידרש בצומת קרליבך - שם אמורים להצטלב הקו הירוק והק האדום.

הקו הירוק מתוכנן לאורך 24 ק"מ שיחברו בקו עילי את מערב ראשל"צ לתל אביב דרך מרכז חולון, כולל אופציה להאריכו עד הרצליה. תוואי הקו הירוק מתוכנן להגיע עד לתחנה מרכזית שתמוקם סמוך לצומת מעריב (רחוב קרליבך), ומשם ימשיך לצפון תל אביב דרך רחוב אבן גבירול. ואולם, בעוד העירייה דורשת כי התוואי יעבור במנהרה כדי למנוע פגיעה במרקם התחבורתי, התנגדה הממשלה לממן תוואי זה בטענה שאין בו צורך.

באחרונה הגיש האוצר לעיריית תל אביב הצעה שלפיה שיעור השתתפות העירייה במימון מנהור הקו לאורך אבן גבירול ייקבע בהתאם לאורך המנהרה. לפי הצעת האוצר, אם התוואי הממונהר יחל בצומת קרליבך ויסתיים בצומת הרחובות אבן גבירול ושאול המלך (1.6 ק"מ), תישא העירייה ב-40% מהמימון; אם יסתיים ברחוב ארלוזורוב (2.3 ק"מ), תישא העירייה במימון 60% מהמנהור; ואם יסתיים במפגש עם נחל הירקון (4 ק"מ), תישא העירייה ב-80% מהעלויות.

בעיריית תל אביב דחו את הצעת האוצר. "זוהי גישה שלא רואה את הפוטנציאל שבייצור סדר תחבורתי חדש", אמר מקורב למו"מ. "זהו פרויקט לאומי - ואנו נאמץ רק פתרון אמיתי שלא יהיה נטל על ראשי העיר הבאים". מנגד, בממשלה ציינו כי יש גבול ליכולת המדינה לממן פרויקט עירוני, וכי אם לא יושג סיכום אין מניעה להקים את הקו כפרויקט מסילתי.

  • עוד באותו נושא:
  • רכבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully