וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרן המגנזיום הגדול בארה"ב: חברת המגנזיום מוכרת במחירי היצף

הארץ

10.10.2001 / 8:08

חברת המגנזיום של רנרט, יצרן המגנזיום הגדול במדינה, נכנסה לפני כמה חודשים להליכי פשיטת רגל

מאת חיים הנדוורקר

ניו יורק. איירה רנרט, מיליארדר בעל תשלובת של מפעלי תעשייה וידיד של ישראל, מנהל מאבק משפטי נגד מפעל המגנזיום של ים המלח; זאת בטענה כי הוא פוגע בעסקיו על ידי מכירת מגנזיום במחירי היצף, הגורמת לעסקיו נזקים כבדים - כך דיווח אתמול העיתון "ניו יורק פוסט".

לטענת רנרט, השולט בתשלובת קנרו ומחזיק בשליטה גם במגנזיום קורפוריישן אוף אמריקה, חברת המגנזיום הישראלית זוכה לסיוע כספי מממשלת ישראל, דבר המאפשר לה למכור מגנזיום במחירי היצף. החברה הישראלית הכחישה את הדברים.

חברת המגנזיום של רנרט, יצרן המגנזיום הגדול במדינה, נכנסה לפני כמה חודשים להליכי פשיטת רגל.

רנרט פנה לנציבות לסחר בינלאומי של ארה"ב בתביעה למנוע מהחברה הישראלית לעשות עסקים בארה"ב. לפי העיתון, משרד המסחר האמריקאי קבע כי חברת המגנזיום הישראלית מוכרת מגנזיום במחירי היצף והטיל על מוצריה מכס בשיעור של 45%.

החברה הישראלית מערערת על ההחלטה בטענה כי היא תמנע ממנה לבצע עסקים בארה"ב. על פי "ניו יורק פוסט", שרת התעשייה והמסחר, דליה איציק, ניסתה לפשר בין הצדדים, אך ללא הצלחה.

אחד ממפעליו של רנרט מייצר את ג'יפ ההאמר, המשמש בעיקר את הצבא האמריקאי. רנרט נחשב לתורם חשוב של ישראל ובמשך השנים תרם עשרות מיליוני דולרים לגופים בישראל. בנוסף הוא נחשב לתומך של ראש הממשלה לשעבר, בנימין נתניהו. בשנים האחרונות נמתחה עליו ביקורת כי מפעליו גורמים לזיהום סביבתי קשה במקומות שונים ברחבי ארה"ב. המשרד לאיכות הסביבה של ארה"ב הגיש תביעה נגד מפעלי המגנזיום של רנרט והגדיר אותו כמזהם הגדול ביותר של ארה"ב.

רנרט אף עלה לכותרות בעקבות החלטתו לבנות בית ענק ב-100 מיליון דולר באיזור ההמפטונס, אחד מאזורי החופשה של תושבי ניו יורק. רנרט עורר נגדו ביקורת מצד תושבי המקום שסברו, כי הבית הענק, הכולל 29 חדרי שינה ו-25 חדרי שירותים, ישמש כישיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully