וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לידר: אנחנו לא מרגישים בטוחים כמו בנק הפועלים

שלומי שפר

13.3.2008 / 15:21

אלון גלזר: "אנחנו מדברים גם על פגיעה בשווי התיק וגם על תחילת המהלך של הורדות דירוג, שלהערכתנו לא ייעצר כאן"

"נתחיל בחדשות הטובות: הבדיקה הכלכלית נותנת איזו תחושה של ביטחון מסוים שהבנק בדק את הנכסים העומדים מאחורי ה-MBS וההערכות שלו הינן שההפסד מוגבל ללא יותר מ-340 מיליון דולר. אנחנו לא מרגישים בטוחים כמו בנק הפועלים ונרחיב מיד". כך כותב אלון גלזר, אנליסט הבנקים של לידר שוקי הון, בתגובה ראשונה להודעה הדרמטית הבוקר של בנק הפועלים.

"אם אתם רוצים עוד קצת חדשות טובות, אז ירידת הדולר עושה לפחות טוב לבנק הפועלים בכך שההפסד השקלי של ההשקעה יותר נמוך, כן אנחנו יודעים חצי נחמה אולי אפילו פחות", הוא מוסיף.

"ואיפה החלק הרע? אז נתחיל מזה שכפי שצפינו מגיעות עוד ועוד ידיעות שליליות. אנחנו מדברים גם על פגיעה בשווי התיק וגם על תחילת המהלך של הורדות דירוג, שלהערכתנו לא ייעצר כאן. אנחנו חוששים מירידה חזקה של מחירי הנדל"ן, ולכך חשוב מאוד להוסיף שאם נראה המשך פגיעה בשוק התעסוקה בארה"ב, הרי שגם שם תהיה השפעה חזקה על יכולת ההחזר של הלווים, ואתה עוד פגיעה בשווי ה-MBS.

גלזר מסכם את ההודעה של בנק הפועלים מהבוקר: מעבר להפחתה ולמחיקות הצפויות ברבעון הרביעי של השנה (שמרביתן נוגעות להשקעה ב-SIV) הבנק הודיע כי היום שווי ההשקעה ב-MBS ירד בכ-500 מיליון דולר. מתוך סכום זה 60 מיליון דולר כבר הופחתו מההון, 90 מיליון דולר יופחתו ברבעון הרביעי, ועוד כ-350 מיליון דולר צפויים לרדת מההון ברבעון הראשון של 2008.

"בשורה התחתונה: כאמור, אנחנו ברגשות מעורבים. מצד אחד, נראה שכלכלית החשיפה מוגבלת לסכומים אמנם גבוהים אבל כאלה שברמות המחירים הנוכחיות, עדיין הבנק נסחר במחיר שהוא מתחת לשווי הכלכלי. מאידך, החשש שלנו שאנחנו עוד לא ראינו את כל הנזקים, ובנוסף אנחנו גם פחות אופטימיים לגבי סקטור הבנקאות, וחוששים מפגיעה צפויה ברווחיות בתקופה הקרובה.

"כאן חשוב לזכור כי לפועלים גם תיק אשראי של מיליארדי דולרים בארה"ב שעלול להביא להרבה הפרשות בתקופה הקרובה. אנו מעריכים כי הבנק יתקשה גם ב- 2008 להציג תשואה על ההון מפעילות של למעלה מ- 13% וברמות אלה אנחנו חושבים שהאפסייד בבנק הפועלים היום אינו מאד גבוה.

"אנחנו מאמינים כי עם החששות שעוד לא ראינו את סוף המחיקות, ובנוסף לתחזית הפחות אופטימית לגבי סקטור הבנקאות בתקופה הקרובה מכפיל ההון שהבנק ראוי להיסחר בו לא צריך להיות גבוה מ- 1.20 - 1.25 ולפיכך אנו מפחיתים את מחיר היעד לבנק למחיר של 17.3 שקל, וממשיכים להמליץ בתשואת שוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully