וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט פתחה בירידות

זיו ר. מאור

13.3.2008 / 16:12

המסחר בארה"ב נפתח במגמה שלילית, הדאו ג'ונס מאבד 1.2% והנאסד"ק יורד ב-1%. מניית אלווריון נופלת ב-5.3%

השווקים של וול סטריט פתחו את יום המסחר בירידות שערים. היחלשות הדולר, שהביאה לנפילות בשוקי אסיה, נותנת את אותותיה בשווקים האמריקאים - והמגמה השלילית השתלטה על המסחר.

עם המניות הישראליות שבלטו בפתיחת המסחר ניתן למנות את מניית אלווריון, שנופלת בכ-5.3% וממשיכה את המגמה השלילית שפוקדת אותה בתקופה האחרונה; את מניית טבע, שמאבדת 0.8%; ואת מניית אורבוטק, שיורדת ב-1.9%. מניית יצרנית ציוד התקשורת הלווייני גילת, מתחזקת ב-4.3% לאחר שנחלשה במהלך השבוע האחרון.

תוצאות המגזר הקמעוני לחודש פברואר צפויות להתפרסם היום. הערכות האנליסטים צופות עלייה של 0.2% - הערכה פסימית מול צמיחה של 0.3% בינואר ו-0.4% בדצמבר.

מספר מבקשי העבודה בארה"ב לשבוע השני של חודש מארס, צפוי להתפרסם גם הוא. התחזיות צופות 358 אלף מבקשי עבודה לעומת 351 אלף בשבוע שעבר.

שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, צפוי לפרסם בהמשך היום שורה של תקנות חדשות בשוק המשכנתאות. השינוי צפוי ליצור תנודות במסחר, בעיקר בתחומי המשכנתאות והבנקאות. מנגד, היום פורסם כי חל גידול של כמעט 60% במספר הבתים בארה"ב העומדים בפני עיקול בחודש פברואר.

ענקית המחשוב אפל צפויה להמשיך להיסחר בוול סטריט בצל פרשיות שונות המעיבות על שמה. היום נתבעה החברה על הפרת זכויות יוצרים, לכאורה, במוצרי iPod ו-iTunes. אמש רשמה המניה ירידות, בעקבות הודעה של יצרנית סוללות יפאנית על פגמים שנמצאו בסוללות לנגן המוסיקה iPod ננו מתוצרת אפל.
מניית בנק ההשקעות בר סטרנס תיסחר על רקע ניסיון המנכ"ל, אלן שוורץ, להזים את השמועות לפיהן הבנק סובל מקשיי נזילות ועומד על סף פשיטת רגל.

מניית אופטיבייס תיסחר על רקע דו"חותיה שפורסמו אתמול, שבו פורסם כי החברה רשמה הפסד שנתי של 6.6 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה איבדה החברה 53%.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully