וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי מימן מכר לרפי פלד את מניותיו בקרן פלד

הארץ

10.10.2001 / 8:50

עם השלמת העסקה, לא נותרה למימן כל אחזקה בניירות הערך של קרן פלד והחברות הקשורות בקבוצה; ייתכן כי העזיבה נבעה מהחשיפה התקשורתית הגדולה שלה זוכה חייל

יוסי מימן, נשיא קבוצת מרחב, מכר את אחזקותיו (1.6%) בחברת קרן פלד השקעות, לרפי פלד - המוביל את פעילות קבוצת חייל . קרן פלד נמצאת בראש פירמידת החברות שבשליטת קבוצת חייל, ולפי הערכות בשוק ההון, חש מימן אי נוחות מהמתרחש בקבוצה. מימן ידוע כפועל הרחק מאור הזרקורים, ויכול להיות גם כי הפריעה לו החשיפה התקשורתית הגדולה שלה זוכה חייל.

העסקה בוצעה מחוץ לבורסה ולא נמסר היקפה הכספי, אך ידוע כי הוא אינו גדול. קרן פלד נסחרת בבורסה של תל אביב לפי שווי של 10 מיליון דולר. בהודעתו של מימן נמסר כי המו"מ למכירת אחזקותיו בקרן פלד, הנחשבת לפיננסית בלבד, נמשך כשבועיים. עם השלמת העסקה, לא נותרה למימן כל אחזקה בניירות

החלטתו של מימן למכור את אחזקותיו בחברה, סוכמה בין שניהם ברוח טובה וחיובית. לדברי המקורבים, השקעתו של מימן בקרן פלד היתה שולית ביחס לעסקיו, אך לפלד ולמימן פעילויות אחרות משותפות שיימשכו לפי התכנון.

לאחר השתלטותה על פורמולה בעסקה בהיקף של 68 מיליון דולר, החלו גורמים בשוק ההון המחזיקים במניות באחת מן החברות שנרכשו, להביע הסתייגויות מסגנון פעולתה של קבוצת חייל, ולהעלות תמיהות בנוגע ליכולת ההחזר הכספי הגדול שנדרש. כן טענו נגד חייל כי היא עוברת על חוקי ניירות ערך, בדיווחיה על בעלי העניין בחלק מהעסקות.

חברת מחשוב ישיר למשל, המחזיקה בכ-6% ממניות פורמולה, טוענת כי ההשתלטות של פויכטונגר על יסקל, בעלת השליטה בפורמולה, בוצעה באמצעות אנשי קש. לטענת אנשי מחשוב ישיר, חברת חייל שהחזיקה בכ-15% ממניות יסקל, מכרה אותן לצד שלישי כדי שזה ימכור אותן לפויכטונגר - כדי שלא להזדקק לכינוס אסיפת בעלי המניות של פויכטונגר. בעלי המניות של פויכטונגר, שחלקם גופים מוסדיים, היו אולי מערימים קשיים על אישור עסקה הנחשבת עסקת בעלי עניין, במחיר למניה הגבוה ממחיר השוק בכ-200%. אנשי חייל שללו טענה זו מכל וכל, ובמכתבם לבורסה תארו את השתלשלות העניינים שהביאה אותם לבצע את פעולות המכירה והרכישה, וטענו כי כל פעילותם כשרה.

גם תהליך ההשתלטות על יסקל שנוי במחלוקת מכיוון שהוא מנצל פרצה בחוק החברות, לפיו ניתן ליצור שליטה לראשונה בחברה ציבורית ללא צורך בהצעת רכש לציבור. הצעת הרכש המיוחדת נדרשת, על פי סעיף 328 לחוק, על מנת לתגמל את הציבור המחזיק במניות חברה ללא דבוקת שליטה, על איבוד פרמיית השליטה.

ההשתלטות על יסקל אמורה להתבצע באמצעות הקצאה פרטית זעומה של 10,000 מניות לחברת פויכטונגר, אשר תעביר את שיעור אחזקותיה ממדרגת 24.99%, ל-25.2% מהמניות. לאחר ההקצאה, הדרך לרכישת מניות עד לאחזקה של כ-44.99% פתוחה. בשלב זה תבוצע הקצאת מניות נוספת, שלאחריה תרכוש פויכטונגר מניות נוספות עד לשליטה מלאה של 51%. את ההקצאה הראשונה אמורה לאשר אסיפת בעלי המניות של יסקל, בסוף אוקטובר. בעל המניות העיקרי ביסקל, מלבד בעלי השליטה המוכרים את מניותיהם לקבוצת חייל, הם קרנות הנאמנות של לאומי , שיכולות לגרום אולי להכשלתה.

פלד, שהיה אחראי לפרויקטים בתחום התשתית, עבד בקבוצת מרחב שבראשות מימן, מאז פרישתו מניהול חברת החשמל, עד להתמנותו למנכ"ל משרד ראש הממשלה. מימן בן ה-55 הקים לפני 26 שנה את מרחב העוסקת בתשתיות, טלקומוניקציה, מים ואנרגיה, במחזור עסקים של 3 מיליארד דולר. לפני חצי שנה מכרה הקבוצה המשקיעה בפרויקט צינור הגז ממצרים לטורקיה וישראל, את חלקה בבית הזיקוק שהקימה במצרים. מימן משמש גם יו"ר ישראל 10, הזוכה במכרז על הערוץ השלישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully