וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוד'יס שוקלת להעלות את דירוג ישראל

נתן ליפסון

13.3.2008 / 18:15

האפשרות של העלאת הדירוג משקפת את כושר העמידה שמגלה כלכלת ישראל לנוכח זעזועים כלכליים ופוליטים חוזרים ונשנים

סוכנות דירוג האשראי מוד'יס הודיעה היום על בחינת אפשרות להעלאת דירוג האג"ח הממשלתיות של ישראל ודירוג תקרת יתרות המט"ח של ישראל, המדורגות שתיהן בדרגת A2. תחזית הדירוג נותרה "חיובית", רמה בה היא נמצאת מאז חודש מאי 2006.

האפשרות של העלאת הדירוג משקפת הן את כושר העמידה שמגלה כלכלת ישראל לנוכח זעזועים כלכליים ופוליטים חוזרים ונשנים, והן את המדיניות תקציבית הנחושה בשנים האחרונות. בבסיס הדירוג עומדת גם התמיכה הפיננסית והפוליטית המסורתית בישראל מצד ארה"ב ויהודים המתגוררים מחוץ למדינה.

בחינת האפשרות של העלאת הדירוג תתמקד בעיקר בהמשך יכולתה של ממשלת ישראל להמשיך ולצמצם את החוב חרף האקלים הפוליטי המקומי והאזורי ההפכפך, והחמרת תנאי אשראי הגלובליים.

"יכולתה לספוג את הזעזועים הכלכליים והפוליטיים מבלי לחרוג מיסודות האסטרטגיה התקציבית השקולה ומבלי שהדבר יפגע בחיוניותה הכלכלית, מבדילה את ישראל לטובה לעומת שווקים מתעוררים אחרים", אמרה האנליסטית הראשית של מודי'ס לדירוג האשראי של ישראל, קריסטין לינדו.

לינדו ציינה כי הרמה הגבוהה של הכנסה לנפש בישראל, מגזרי ההיי-טק והתעשייה התחרותיים שלה ויעילותה הגבוהה של הממשלה קרובים יותר לאלו של כלכלת מפותחות. מודי'ס מעריכה כי כלכלות מתקדמות עם גופים מוסדיים חדשים ושוקי הון עמוקים מסוגלות להתמודד טוב יותר באופן יחסי עם רמות גבוהות של חוב ממשלתי ובאופן כללי פחות תנודתיות במונחי ביצועים כלכליים ומדיניות.

עם זאת, הדגישה לינדו כי ביצועיה ההיסטוריים של ישראל בתחום המדיניות מצביעים באופן משכנע על יכולתה של המדינה לעמוד בזעזועים ועל כושר התשלומים שלה. בנוסף לחוב הממשלתי הגדול, עומדת ישראל גם בפני אתגרי אשראי אחרים, בהם שיעור השתתפות נמוך בשוק העבודה והמשך שיעורי אינפלציה הגבוהים.

שמירה על משמעת תקציבית

"עד לפני מעט יותר מעשור, הצמדה למדד תמכה בשיעור אינפלציה גבוה וייקרה באופן משמעותי את עלויות החזר החוב הלאומי הגדול", אמר לינדו. "תוכנית מצליחה להפחתת שיעור האינפלציה לצד מסגרת מדיניות מוניטרית בריאה, ובאחרונה, אדיקות פיסקלית, הביאו לצמצום משמעותי בחוב ובעלויות החזר החוב. רפורמות מבניות אחרות הביאו לירידה בשיעור האבטלה לצד הגדלת שיעור ההשתתפות בשוק העבודה".

הממשלה המשיכה לשמור על משמעת תקציבית גם לנוכח לחצים כלכליים ופוליטיים, אמרה לינדו, ובכלל זה הוצאות צבאיות מוגברות במהלך ולאחר מלחמת לבנון השנייה בשנת 2006. לדבריה, ביצועים אלו מדגישים את מחויבותה הגדולה של ישראל להורדת החוב הציבורי הגדול שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully