וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל בעליות

13.3.2008 / 23:17

היום שנפתח בירידות חדות על רקע חששות ממיתון בארה"ב, נסגר במגמה חיובית בשל תחזית חברת האשראי S&P

בורסות וול סטריט, אשר פתחו את יום המסחר בירידות חדות על רקע חששות מפני התרחבות משבר האשראי ושקיעת כלכלת ארה"ב במיתון, נסגרו במגמה חיובית לאחר ששאבו עידוד מתחזית שפירסמה היום חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס לפיה סוף מחיקות מגזר הפיננסים העולמי בשל הפסדים בשוק משכנתאות הסאבפריים כבר נראה באופק.

מדד דאו ג’ונס נסגר בעלייה של 0.3% או 33 נקודות לרמה של 12,144 נקודות לאחר שבמהלך המסחר כבר נפל ביותר מ-200 נקודות. מדד נסדא"ק הוסיף 0.9% לרמה של 2,264 נקודות לאחר שירד בפתיחת יום המסחר ביותר מ-1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות אשר רשם עליות בתחילת היום, נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.051% לרמה של 3.534%.

חברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס העריכה היום כי מרבית מחיקות מגזר הפיננסים בגין הפסדים הקשורים למשבר בשוק המשכנתאות בארה"ב כבר נמצאות מאחוריו. סך המחיקות עשוי להסתכם ב-285 מיליארד דולר לעומת תחזית קודמת להפסדים של 265 מיליארד דולר, מסרה S&P.

מניותיהן של ענקיות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק זינקו ב-10% וב-6% בהתאמה.

בתחילת יום המסחר, נרשמו ירידות חדות בוול סטריט בהובלת מגזר הפיננסים לאחר שקרן ההשקעות קרלייל קפיטל הגיעה אל סף קריסה ובעקבות דברים שנשא היום שר האוצר האמריקאי, הנרי פולסון, במסגרתם קרא לחברות במגזר הפיננסים בארה"ב להשעות את תשלומי הדיווידנד למשקיעים ולגייס הון נוסף כדי לחזק את מאזניהן.

המגמה השלילית בתחילת היום נרשמה גם על רקע המשך היחלשות הדולר ונסיקת מחיר הנפט, ונתוני מכירות קמעוניות מאכזבים שפורסמו היום בארה"ב, אשר חיזקו את ההערכות כי הכלכלה הגדולה בעולם שוקעת במיתון. מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסק היום לשיא של 111 דולר לחבית לאחר שהדולר נפל מתחת לשער של 100 ין יפאני, לראשונה מאז שנת 1995, ורשם שפל מול היורו.

חזית נתוני המקרו בארה"ב סיפקה אף היא חדשות עגומות היום. המכירות הקמעוניות ירדו ב-0.6% בחודש פברואר - כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי. בניכוי מכירות מכוניות, נרשמה ירידה של 0.2% במכירות לעומת תחזית הכלכלנים לעלייה של 0.1%.

הזהב חצה שיאים

מוקדם יותר היום, מסרה חברת המחקר רילטראק כי נרשם בפברואר זינוק של כמעט 60% במספר הבתים בארה"ב העומדים בפני עיקול לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת. המדינות שבהן שיעור העיקולים היה הגבוה ביותר היו נוואדה, קליפורניה ופלורידה - אותן מדינות שבהן קדחת הנדל"ן היתה החריפה ביותר. למעלה מ-223 אלף בתים בארה"ב או 1 מכל 557 משקי בית קיבלו לפחות הודעת אזהרה אחת מנושיהם בשל איחור בתשלומי משכנתאות.

החוזים על הריבית הפדרלית בארה"ב (Fed Funds futures), הנסחרים בבורסת החוזים של שיקאגו ומשקפים את ציפיות השוק מהריבית הפדרלית, מעניקים כעת סיכוי של 90% לכך שהבנק הפדרלי יחליט על הורדת ריבית בשיעור של 0.75% לרמה של 2.25% - רמתה הנמוכה ביותר מאז שנת 2005 - בישיבתו בשבוע הבא. זאת לעומת סיכוי של 72% שהעניקו לכך אתמול. החוזים צופים בוודאות מלאה הורדת ריבית של 0.5%.

שר האוצר של ארה"ב, הנרי פולסון, הציג היום תוכנית שנועדה למנוע בעתיד משברים בשוק אשראי מהסוג שמאיים כעת על הכלכלה האמריקאית. "יש מקום לעדכן את התקנות, כך שיתאימו לחידושים בשוק וישיבו את בטחון המשקיעים, אולם מבלי ליצור בעיות חדשות או לפגוע ביעילות השווקים שלנו ובאלו שזקוקים לאשראי", אמר פולסון. התוכנית המוצעת כוללת הידוק של הפיקוח על מגזר המשכנתאות ועל ברוקרים, ושקיפות רבה יותר של חברות דירוג אשראי.

קרן ההשקעות קרלייל קפיטל, הנמצאת בבעלות ענקית ההשקעה הפרטית קרלייל גרופ, הודיעה היום כי לא הצליחה להגיע להסכם עם נושיה, ולכן תיאלץ לחסל את החזקותיה ולהחזיר את יתרת הנכסים לנושים. קרלייל קפיטל, אשר ניהלה נכסים בסך 16.6 מיליארד דולר, קיבלה בשבוע החולף פקודות מרג'ין בסך יותר מ-400 מיליון דולר.

מניית בנק ההשקעות בר סטרנס, חתם אג"ח המשכנתאות השני בגודלו בארה"ב ואחד מנושיה של קרלייל קפיטל, השלימה נפילה של כ-35% בתוך כשבועיים על רקע המשך השמועות כי הבנק סובל מקשיי נזילות ונמצא על סף פשיטת רגל.

מניית AIG, חברת הביטוח הגדולה בעולם במונחי נכסים, נסחרה במגמה שלילית ואיבדה יותר מרבע משווייה מתחילת השנה. זאת לאחר שבנק ההשקעות מורגן סטנלי העריך כי הפסדי ענקית הביטוח עקב השקעותיה בשוק ה-CDS צפויים להגיע ל-3 מיליארד דולר, ובמקרה הגרוע ביותר לנסוק ליותר מ-13 מיליארד דולר. AIG העריכה לפני שבועיים כי הפסדיה בגין השקעות בשוק ה-CDS יסתכמו ב-900 מיליון דולר לכל היותר. מורגן סטנלי אף הוריד היום את המלצתו למניית AIG מ"משקל יתר" ל"משקל שוק".

מנגד, נרשמו עליות חדות במגזר בכרייה לאחר שמחיר הזהב חצה היום לראשונה את רף ה-1,000 דולר לאונקייה. ניומונט, חברת כריית הזהב השנייה בגודלה בעולם, עלתה כ-4%.

בקרב הישראליות בוול סטריט נסחרה מניית אופטיבייס במגמה שלילית על רקע דו"חותיה שפורסמו אתמול. החברה רשמה הפסד שנתי של 6.6 מיליון דולר. במהלך השנה האחרונה איבדה החברה יותר ממחצית משווייה.

יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי אלווריון, המשיכה את המגמה השלילית במניות התקשורת בשבוע האחרון.

ענקית התרופות הגנריות טבע נסחרה אף היא במגמה שלילית.

מספר חברות ישראליות בלטו לטובה, בהן מניית יצרנית ציוד התקשורת הלווייני גילת, שהתחזקה לאחר שנחלשה במהלך השבוע האחרון, וכן מניית אודיוקודס, שאיבדה אמש כ-10.5%. צ’ק פוינט נסחרה אף היא במגמה חיובית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully