וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM במו"מ לרכישת הסטארט אפ דיליג'נט

פז וייסמן

14.3.2008 / 7:19

תג המחיר לחברה העוסקת העוסקת בתחום אחסון גיבוי ואבטחת מידע בארגונים מוערך בכ-200 מיליון דולר, ב-IBM סרבו לאשר את הידיעה

לאחר האקזיט המוצלח בתחילת השנה, בו גרף משה ינאי 225 מיליון דולר לאחר שמכר את חברת XIV ב-350 מיליון דולר, ינאי בדרך לאקזיט נוסף - הפעם עם חברת דיליג'נט. היקף העסקה צפוי להיות 200 מיליון דולר. חברת דיליג'נט עוסקת בתחום אחסון גיבוי ואבטחת מידע במערכות שרתי Main Frame המשרתים ארגונים גדולים.

אחסון מידע בארגונים הינו תחום "חם" הנמצא כבר שנים במגמת עלייה מתמדת, לכן אין מדובר במהלך מפתיע. יבמ היא אחת מספקיות שירותי IT לארגונים הגדולות בעולם. יבמ מספקת שירותים כמו הקמת חוות שרתים ומתן שירותים נלווים, כך שישנה חפיפה רבה בין תחומי העיסוק של שתי החברות.

מגוון רחב מאוד של ארגונים כמו בנקים, חברות ביטוח וחברות אינטרנט, מגינים על המידע החשוב שברשותם. יתר על כן, השבוע נמסר מחברת המחקר IDC כי קצב הגידול של כמות המידע הדיגיטלי בעולם צפויה להגיע ל-60% בשנה. אם נחלק את כמות המידע הדיגיטלי הקיים היום בעולם במספר בני האדם, נקבל כי על כל אדם יש כיום 45 ג'יגה-בייט של מידע.

ההיסטוריה של דיליג'נט מתחילה עוד בימיה של EMC בישראל. מרכז הפיתוח של EMC נוסד בארץ בשנת 1993 בידי ינאי, ובסוף שנת 2002 מכרה EMC את השלוחה הישראלית לידי חברת דיליג'נט בגלל המשבר ששרר באותה תקופה בענף. חברת EMC היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום אחסון מידע. לאחר רכישת השלוחה, הצליחה דיליג'נט להוציא את החברה מהמשבר בו היתה מצויה ואף לזנק לשוק עם מוצרים חדשים כמו מערכת הגיבוי ProtecTIER.

לפי נתוני מכון המחקר IVC-ONLINE, דיליג'נט ביצעה מספר סבבי גיוס הון, בהם גייסה 47.5 מיליון דולר. בעת הקמתה, גייסה החברה 15 מיליון דולר. לאחר מכן, ביצעה שתי סבבים נוספים, כאשר הראשון היה בשנת 2004 ובו גויסו 22 מיליון דולר. בשנת 2007 גויסו 10.5 מיליון דולר. בין המשקיעים היו מספר קרנות הון סיכון זרות: קרן אקסל (Accel) הבריטית, מטריקס ו-Eastward האמריקאיות. כמו כן, השקיעה בחברה קרן ג'מיני הישראלית.

מ-יבמ נמסר בתגובה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully