וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא ביוטכנולוגיה: "למדנו מהטעויות"

נטע יעקבי

9.10.2001 / 20:37

בונד אינו מודאג מהעתיד לנוכח צנרת המוצרים של החברה

לאחר אזהרת הרווח המשונה שפירסמה אתמול ביוטכנולוגיה כללית , אומר היום סגן נשיא בכיר לענייני כספים בחברה, ג'ון בונד, כי הוא מקווה לחידוש הקניות מצד מפיצים לקראת סוף השנה או בתחילת 2002. הכוונה היא למפיצים שצברו מלאים של תרופת האוקסנדרין בתחילת 2001, במחירים נמוכים, מתוך תקווה שמחירי התרופה יעלו בהמשך.

צבירת המלאים הביאה לעלייה מסחררת במכירות במחצית הראשונה של 2001, אך את המחיר משלמת עכשיו דווקא ביוטכנולוגיה, שהביקוש למוצריה במחצית השנייה ירד פלאים.

באזהרת הרווח שלה אמש הודיעה החברה כי היא מצפה שההכנסות לתשעת החודשים הראשונים של השנה יסתכמו ב-70-71 מיליון דולר - כלומר הכנסות של 7-8 מיליון דולר לרבעון השלישי, המשקפים ירידה משמעותית לעומת הרבעון השני, בו הציגה הכנסות של 28.2 מיליון דולר, ולעומת הרבעון הראשון, בו הציגה הכנסות של 33.7 מיליון דולר.

הירידה הגדולה מקורה, כאמור, בירידה במכירות האוקסנדרין, מוצר הדגל של החברה, המשמשת לבניית מסת שרירים ולטיפול באיבוד משקל לא רצוני אצל חולים.

כבר בסיום הרבעון השני הנמיכה החברה ציפיות בקרב המשקיעים ואמרה כי סביר שההכנסות לרבעון השלישי יהיו נמוכות מהרבעון שקדם לו. כך גם העריכו בבית ההשקעות מריל לינץ', שהביקוש המסחרר במחצית הראשונה של השנה יבוא על חשבון הביקוש במחצית השנייה.

צבירת המלאים לא הפסיקה המכירות אך פגעה בצמיחה

בונד אומר שלא כל מפיצי האוקסנדרין לבתי מרקחת ובתי חולים צברו מלאים במכוון, ולכן עדיין יש מכירות של התרופה. עם זאת, צבירת המלאים על ידי מפיצים מסוימים, אותם הוא מכנה אופורטוניסטים, גרמה להפסקת הצמיחה במכירות, צמיחה שהוא מקווה לראות מתחדשת בתחילת 2002. "למדנו מהטעויות", הוא אומר, ומקווה שמצב דומה לא יחזור על עצמו גם בשנה הבאה.

ומה הפיתרון שמציעים בביוטכנולוגיה? על כך ניתן ללמוד אולי משינוי הסכם השיווק של החברה עם חברת ג'נטיבה, המפיצה הגדולה ביותר שלה. על פי ההסכם החדש, תרכוש ג'נטיבה את האוקסנדרין במחיר ממוצע של שלושת החודשים האחרונים, על מנת לשקף את הביקוש מצד צרכני הקצה. על ידי כך מקווים בחברה ייווצרו אצל ג'נטיבה מלאים מציאותיים יותר, מאשר אצל המפיצים שקנו בכמויות דמיוניות בתחילת השנה.

4 מוצרים חדשים בצנרת ל-6 השנים הקרובות

ומה בנוגע לתחזית? לרבעון הרביעי החברה עדיין אינה מספקת מספרים, אבל בנוגע להמשך, בונד אינו מודאג לנוכח צנרת המוצרים הבריאה של החברה. 4 מוצרים נמצאים כעת בשלבי פיתוח בחברה, ואמורים לצאת אל השוק בין השנים 2004-2007.

תרופת ה-Puricase, אשר אמורה לפעול כנגד שיגרון וצפויה לצאת אל השוק ב-2004; תרופה ה-Peripheeral, האמורה לפעול כנגד חומצה הנוצרת בדם כתופעת לוואי של טיפול בסרטן וצפויה לצאת ב-2005; תרופה נוספת כנגד לוקמיה הצפויה לצאת אל השוק ב-2006; ועוד תרופה בשם Oxsodrol, המיועדת לטיפול בפגים, שתצא אל השוק כפי הנראה ב-2007.

מניית ביוטכנלוגיה, הנסחרת בבורסת הנאסד"ק, ירדה ביותר מ-40% מרמות השיא שלה של 13 דולר למניה, ל-7.4 דולרים, כפי שהיא נסחרת היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully