וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"ק שוקל קיצוץ תפוקת הנפט במיליון חביות ביום

הארץ

10.10.2001 / 9:40

מדינות אופ"ק קבעו יעד מחירים ל"סל" נפט - 28-22 דולר לחבית, אך בשבועיים החולפים היה המחיר פחות מ-20 דולר

מחירי הנפט הגולמי עלו אתמול, אחרי שסוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי קרטל אופ"ק מתכנן לקצץ את התפוקה ב-700 אלף עד מיליון חביות ביום, מפי "מקור במפרץ הפרסי", שבשמו לא נקבה. בשבוע שעבר החליט אופ"ק לא לשנות את מכסות התפוקה, חרף ירידה של כ-25% במחירי הנפט הגולמי מאז התקפות הטרור על ארה"ב ב-11 בספטמבר.

ההפצצות של ארה"ב ובריטניה באפגניסטאן לא השפיעו על מחיר הנפט שלשום, אך כמה אנליסטים אומרים כי אם יחליטו ארה"ב ובעלות בריתה לתקוף גם בעיראק, תיתכן עלייה במחירי הנפט, בין השאר עקב חשש להפרעות באספקת הנפט מהמזרח התיכון. מחיר נפט גולמי בלונדון עלה אתמול ב-1.4% ל-22.12 דולר לחבית. בניו יורק נסחרה חבית נפט גולמי כמעט ללא שינוי, 22.48 דולר.

מדינות אופ"ק קבעו יעד מחירים ל"סל" נפט של המדינות החברות בקרטל - 28-22 דולר לחבית, אך בשבועיים החולפים היה המחיר פחות מ-20 דולר. המקור שציטטה סוכנות הידיעות רויטרס אמר כי כמה מדינות מבקשות לקצץ בתפוקה כבר עכשיו, כדי לנסות להעלות את מחיר סל הנפט לכ-25 דולר לחבית, אך אחרות מעדיפות לדחות קיצוץ עד סוף המתקפה באפגניסטאן.

מזכ"ל אופ"ק, עלי רודריגז, אמר כי הקרטל בוחן כמה פעולות כדי להבטיח שמחיר סל הנפט לא יישאר פחות מ-22 דולר לחבית לתקופה ארוכה. מאז התקפות הטרור ירד הביקוש לדלק למטוסים, ובמקביל חלה עלייה בעתודות הנפט והדלק למכוניות בעולם, בשל חולשה בביקוש בקרב צרכנים. יתר על כן, אופ"ק מתקשה לשכנע מדינות שאינן חברות בקרטל, כמו רוסיה ומקסיקו, להגביל את היצוא כדי לבלום ירידה במחירים. בה בעת חורגות כמה ממדינות אופ"ק ממכסות התפוקה, כך שההיצע בפועל גדול בכ-1.4 מיליון חביות ביום מההיצע המוסכם, אומרים אנליסטים. (שירות "הארץ")

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully