וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בארה"ב קבע שויזה ומאסטרקארד יחויבו לאפשר לבנקים להנפיק כרטיסים של מתחרותיהן

סוכנויות הידיעות

10.10.2001 / 10:17

ההחלטה היא ניצחון חשוב למתחרותיהן אמריקן אקספרס ודיסקוור, שנשללה מהן עד עתה הגישה לבנקים המנפיקים כרטיסי ויזה ומאסטרקארד

בפסיקה משפטית שעשויה לשנות מן הקצה את תעשיית כרטיסי האשראי האמריקאית המגלגלת 1.3 טריליון דולר, החליט שופט בית המשפט המחוזי בארה"ב שויזה ומאסטרקארד לא יוכלו עוד לאסור על בנקים החברים באירגוניהן להנפיק כרטיסי אשראי של מתחרותיהן, כך מדווח ה"וול סטרט ג'ורנל".

ההחלטה, שהגיעה שלוש שנים לאחר שמשרד המשפטים האמריקאי תבע את שתי רשתות האשראי הגדולות במדינה, היא ניצחון חשוב למתחרותיהן, אמריקן אקספרס ודיסקוור, שנשללה מהן עד עתה הגישה לבנקים המנפיקים כרטיסי ויזה ומאסטרקארד.

ויזה ומאסטרקארד מסרו שהן שוקלות כעת את צעדיהן הבאים ואפשר בהחלט שהן יערערו על ההחלטה.

ההשפעה הישירה של ההחלטה והעלייה הנובעת בתחרות בעקבותיה לא תוביל כנראה להפחתת התעריפים ללקוחות. אנליסטים טוענים שהתעריפים כבר הגיעו לרמות הנמוכות ביותר האפשריות. במקום זאת, יכולים הלקוחות לצפות שמנפיקות הכרטיסים ייחדו עצמן זו מזו באמצעות הצעת מוצרים חדשים. התוצאה תהיה מספר גדול עוד יותר של עלוני מכירות המשווקים בדואר.

ויזה ומאסטרקארד שולטות יחדיו ב-75% משוק כרטיסי האשראי בארה"ב, כשאמריקן אקספרס ודיסקוור של מורגן סטנלי מחזיקות בנתח הנותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully