וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדומה לתחזית: מדד פברואר ירד ב-0.2%

נתן שבע

14.3.2008 / 14:19

בשלושת החודשים האחרונים התחזק המדד בקצב שנתי של 3.6%. בנק ישראל מעריך כי המדד יתכנס ל-2% לקראת סוף השנה

מדד המחירים לצרכן לחודש פברואר ירד ב-0.2%. בשלושת החודשים האחרונים התחזק המדד ב-3.6% בקצב שנתי, לאחר שבחודש שעבר הוא נותר ללא שינוי. ההערכות בשוק היו כי המדד יירד ב-0.3%. מה שהוביל את ירידות המחירים היו בעיקר בתחום ההלבשה וההנעלה שנפלו ב-7.1%. מחירי הפירות והירקות עלו ב-6.4%. ב-12 החודשים האחרונים טיפס המדד ב-3.6%. אם מנכים את אלמנט הדיור במדד עלה המדד בשנה האחרונה ב-4.7%, מה שמלמד על חלקו היחסי של היחלשות הדולר במדד לצד התחזקות של יתר הסעיפים האחרים. המדד ללא מחירי האנרגיה הוסיף 2.8%.

עוד נרשמו ירידות בחודש שעבר במחירי הדיור שירדו ב-1.4%, ומחירי התחברה שאיבדו 1.3%. מנגד התחזקו עוד מחירי המזון שעלו ב-1.4% ואחזקת הדירה שעלתה ב-1.1%.

מדד פברואר מתפרסם לאחר חמישה מדדים חיוביים, כולל מדד ינואר שהיה 0.0%. ההערכה היא כי גם מדד מארס יהיה שלילי וירד ב-0.3%. לעומת זאת, מדדי הרבעון השני של השנה יהיו גבוהים. ההערכות הן כי מדד 2008 כולה יהיה כ-2.5%, לעומת יעד האינפלציה של הממשלה לשנה זו 1%-3%. בנק ישראל מעריך כי המדד יתכנס ל-2% לקראת סוף השנה.

ההערכות במשרדים הכלכליים בירושלים מדברות על כך כי נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, צפוי להוריד בשבוע האחרון של מארס את הריבית במשק ב-0.25%. עוד קודם צפוי החלטת הריבית בארה"ב כשגם בה הריבית עשויה לרדת בדרמטיות ב-0.5% או ב-0.75%. פער הריביות היום בין הדולר לשקל עומד על 0.75%.

ההיחלשות של המדד באה לצד ההיחלשות של הדולר ולמרות עלייה של חלק מסעיפי המדד האחרים. בנק ישראל היה נחוש ביומיים האחרונים לעצור את המטבע האמריקאי מלהמשיך ולהתרסק. הבנק רכש דולרים בהיקפים של מאות מילוני דולרים על מנת לעצור את הקריסה של המטבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully