וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות חדות בארה"ב

שמואל שוסטר

14.3.2008 / 21:05

המדדים נופלים על רקע קשיי נזילות חמורים של בנק ההשקעות בר סטרנס, מדד הנאסד"ק נחלש ב-2.2% הדאו ג'ונס מאבד 1.5%

דקות לאחר שפתחו את יום המסחר בעליות עברו השווקים של וול סטריט לירידות שערים חדות בעקבות ההערכות כי בנק ההשקעות בר סטרנס נמצא בקשיי נזילות חמורים. השמועה שפרצה בקרב המשקיעים גברה על הנתונים החיוביים בנוגע למדד המחירים בארה"ב שהראו יציבות לעומת חודש שעבר ושלחה את השווקים למגמה שלילית.

מדד הנאסד"ק נחלש ב-2.2% הדאו ג'ונס מאבד 1.5%% ומדד S&P 500 נחלש ב-2%.

בשוק הסולידי נרשמות עליות מחירים באיגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן יורדת ב-0.107% לרמה של 3.425%.

מחיר הנפט נסוג מרמת שיא שנרשמה אתמול, והוא נסחר כעת בפחות מ-110 דולר לחבית בניו יורק. הזינוק במחיר הנפט אתמול נבע מהיחלשות הדולר, אשר משכה משקיעים אל שוק הסחורות כהשקעה אלטרנטיווית. שיעור האינפלציה בארה"ב התמתן מעט בחודש פברואר לעומת חודש ינואר, בשל ירידה קלה במחירי האנרגיה בחודש שעבר. מדד המחירים לצרכן עלה ב-4% בפברואר לעומת פברואר 2007. בחודש ינואר עלה מדד המחירים לצרכן ב-4.3%. מדד המחירים לצרכן נותר ללא שינוי בפברואר לעומת חודש ינואר 2008. אנליסטים צפו עלייה של 0.2% במדד החודשי.

במקביל פירסמה היום האוניברסיטה של מישיגן את מדד אמון הצרכנים בארה"ב שירד לשפל של 16 שנה על רקע המשבר הכלכלי בארה"ב.

מתחמם המו"מ לרכישת יאהו. עיתון "וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי נציגים ממיקרוסופט ויאהו נפגשו ביום שני כדי לדון בהצעת הרכש של מיקרוסופט עבור ענקית האינטרנט. לפי הדיווח, זוהי הפגישה הראשונה בין שתי החברות מאז הגישה מיקרוסופט את ההצעה, ששוויה עומד על 42 מיליארד דולר, ב-31 בינואר. יאהו דחתה את ההצעה בפברואר, וטענה כי "היא אינה ראויה". העיתון דיווח כי הפגישה בין הנציגים משתי החברות לא תוארה כמשא ומתן, וכי בנקאים לא היו מעורבים בה. ענקית הקמעונות טרגט (סימול: TGT) נסחרת על רקע מגעים אותם היא מנהלת עם בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן צ'ייס, למכירת פעילות כרטיסי האשראי שלה בתמורה לכ-4 מיליארד דולר. מניות הפיננסים ממשיכות להישאר בכותרות. מניית בנק ההשקעות בר סטרנס ממשיכה לקרוס ומאבדת עוד 40% לאחר שהודיעה כי קיבלה סיוע פיננסי מהפדרל ריזרב ומבנק ההשקעות ג'יי פי מורגן. אמש נפלה מניית הבנק, בכ-7.5% ובכך השלימה נפילה של כ-35% בתוך כשבועיים על רקע המשך השמועות כי הבנק סובל מקשיי נזילות ונמצא על סף פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully