וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת השליטה בבנק לאומי תתעכב

אתי אפללו

16.3.2008 / 9:10

ההערכה היא כי המצב הנוכחי בשוקי העולם יקשה על המדינה למצוא רוכש. שלמה נחמה, שלמה אליהו וקרנות סרברוס מתעניינים

מדינת ישראל, שמחזיקה כיום 10% ממניות בנק לאומי, ממשיכה לנסות למכור את המניות לבנק זר, אך במשרד האוצר מעריכים כי המצב הנוכחי בשוקי העולם יעכב את התהליך. עם זאת, בנק רוטשילד נבחר לאתר בנק זר שירכוש את חבילת המניות שבידי המדינה ופועל בכיוון. נציגי הבנק העבירו לאוצר ולבנק ישראל רשימה של בנקים זרים שהביעו התעניינות ברכישה, אך עדיין לא סומנו מתמודדים מובילים.

השליטה בבנק לאומי מותנית באחזקה של 20% מהמניות, והמדינה שוקלת להוריד את שיעור האחזקה הנדרש ל-15%. באוצר מעריכים שבמכרז הקרוב הם יוכלו להציע חבילה אטרקטיווית של יותר מ-15% ממניות הבנק למתמודדים המעוניינים, לאחר שאלה יחברו אל בעלי מניות נוספים.

במשרד האוצר מעוניינים מאוד בכניסת בנק זר לישראל. בנק זר יקבל בקלות יחסית את האישורים להיתר שליטה מהפיקוח על הבנקים, ויש לו ערך מוסף על פני משקיעים זרים אחרים שלא מתחום הבנקאות. על כן נותנים באוצר לבנק רוטשילד את הזמן הדרוש לאיתור המשקיעים. עם זאת, באוצר סבורים כי מציאת בנק זר תארך יותר ממה שציפו בתחילה בשל תזמון המכירה, ומקבלים פניות של קבוצות נוספות, למקרה בו מצב השווקים יביא את המדינה לצאת במכרז שבו יוכלו להתמודד כלל המשקיעים.

בימים אלה מנסה שלמה נחמה, לשעבר יו"ר בנק הפועלים, לארגן קבוצת משקיעים זרים להתמודדות במכרז. בנוסף לנחמה ידוע כי הקרנות סרברוס וגבריאל הודיעו על רצונן להשתתף במכרז השני, לאחר שזכו במכרז הראשון אך לא הצליחו לעמוד בדרישות ולקבל היתר שליטה מבנק ישראל. גם איש העסקים שלמה אליהו הביע התעניינות במכרז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully