וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאות ביבי ושרה בחו"ל יבדקו

צבי זרחיה

16.3.2008 / 9:31

ועדת האתיקה של הכנסת והיועץ מזוז יבדקו את מקורות המימון להוצאות הזוג נתניהו, 12 אלף שקל הופנו לטובת לילה בסוויטה

ועדת האתיקה של הכנסת והיועץ המשפטי לממשלה מני מזוז יבדקו את שתי נסיעותיו לחו"ל של ח"כ בנימין נתניהו (ליכוד) יחד עם רעייתו שרה בעקבות חשיפת הנסיעות בסוף השבוע על ידי ערוץ 10. לפי התחקיר באחת הנסיעות הוציאו בני הזוג נתניהו 131 אלף שקל במשך שישה וחצי ימים. ועדת האתיקה תבדוק האם ניתן אישור לנסיעה ב-2006 ותבקש הסברים לגבי מקורות מימון נסיעתו של נתניהו ללונדון באוגוסט 2006, ומימון הנסיעה של רעייתו שרה.

לפי התחקיר בערוץ 10 חשבון ההוצאות של נתניהו ורעייתו שרה בנסיעתם ללונדון באוגוסט 2006, שנמשכה שישה וחצי ימים, הגיע לסכום של כ-131 אלף שקל. החשבון כלל סעיפים כגון לילה בסוויטה במלון "קונאט" - 12,000 שקל, ארוחות - 17 אלף שקל, בר - 5,200 שקל, כביסה - 3,800 שקל, תאטרון - 11,000 שקל, עיצוב שיער - 2,500 שקלים, ושונות 7,500 שקל.

מדובר בנסיעת הסברה של נתניהו לחו"ל, במסגרת שליחות הסברה בעת מלחמת לבנון השנייה. לפי הדיווח בערוץ 10, ארגון יהודי, שבראשו עומד מיליונר בריטי, שילם את רוב הסכומים. הכנסת שילמה 5,000 שקל עבור כרטיס הטיסה.

עורך דינו של נתניהו מסר בתגובה כי הוצאותיו האישיות של נתניהו ורעייתו כוסו מכיסו הפרטי ושאר ההוצאות כוסו על ידי הבונדס והקהילה היהודית שאליה הוזמן. עוד אמר כי הפירוט לגבי חלק מההוצאות הוא מוטעה והוסיף כי בכוונתו להגיש תביעה נגד ערוץ 10. לשכת נתניהו הודיעה אמש כי הוא התבקש לצאת לנסיעה על ידי יו"ר הכנסת ועל כן לא היה צורך באישור ועדת האתיקה. כמו כן נמסר מהלשכה כי שרה נתניהו הוזמנה על ידי הבונדס, ושוועדת האתיקה אישרה בינואר 2007 לפנים משורת הדין את הצטרפותה של שרה לנסיעות בעלה.

"היבטים של אסטטיקה"

ועדת האתיקה החליטה מפורשות בעבר שח"כ לא יכול לקחת את אשתו לחו"ל במימון הגוף המזמין. כללי האתיקה קובעים ששר לא יקבל שכר או טובת הנאה זולת שכר שמשלמת לו המדינה. כמו כן, נאסר על ח"כ או קרובו לקבל מתנה הנוגעת למילוי תפקידו. יצויין כי בשנת 2002 רועננו כללי האתיקה של הכנסת.

חברי הכנסת מגישים בכל שנה פניות רבות לועדת האתיקה לקבלת אישורה לנסיעות לחו"ל שלא במימון הכנסת. במידה שהח"כים נשארים בחו"ל על חשבון המארח מעבר לתקופת השליחות הרשמית הרי שהדבר מחוייב את אישורה של ועדת הכנסת. הועדה אינה בודקת את סכומי ההוצאות של הח"כים בחו"ל על חשבון מארחיהם. פניות הח"כים לועדת האתיקה לנסיעות לחו"ל מופיעות באתר האינטרנט של הכנסת.

לגבי נתניהו דווח לועדת האתיקה על נסיעה באוגוסט 2006 למשך 3 ימים בלבד ללונדון מטעם האגודה למען החייל. בכנסת תערך בדיקה האם ממצאי התחקיר של ערוץ 10 לגבי הנסיעה באוגוסט 2006 מתייחסים לנסיעה זו או לנסיעה אחרת, נוכח העובדה שארגון הבונדס לא מוזכר בבקשה הזו לועדת האתיקה כמי שהשתתתף במימון.

ח"כים טענו כי מעבר להיבטי האתיקה קיימים "היבטים של אסטטיקה ולא יתכן שנבחר ציבור ורעייתו יוציאו סכומי עתק במהלך שליחות ציבורית בחו"ל".

ח"כ יואל חסון (קדימה) פנה אל היועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבקשה שיחקור את הנושא. חסון אמר כי "חוק המתנות, שמוכר היטב לנתניהו, אוסר על עובד ציבור בין אם הוא שר אוצר או יו"ר אופוזיציה לקבל מתנות בדמות תשלום הוצאות או טובות הנאה אחרות מגורמים פרטיים".

יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה מעיין אמודאי הודיע שיגיש תלונה בעניין נסיעותיו של נתניהו לועדת האתיקה של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully