וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: סיכוי להורדת ריבית ב-0.5%-0.25%

טל לוי

16.3.2008 / 10:19

הכלכלן הראשי, אלון גרינפלד: "קיימת אפשרות שהריבית בישראל תרד -למרות שהנתונים אינם מצדיקים זאת"

"על פניו, הנתונים המקרו כלכליים של ישראל לא מצביעים על סיבה שאמורה להוביל להורדת ריבית אולם בפועל, ראינו שהחלטות בנק ישראל אינן מושפעות רק ממצבה הפנימי של ישראל אלא גם ממה שקורה מעבר לים ולכן קיימת אפשרות שהריבית תרד - למרות שהנתונים אינם מצדיקים זאת" כך אומר הבוקר כלכלן המאקרו הראשי של כלל פיננסים, אורי גרינפלד.

גרינפלד אומר כי הציפיות בארה"ב הן להורדת ריבית של 0.75%-1% אולם הוא עצמו מעריך כי הריבית לא תרד ב-1% אלא ב-0.5%-0.75%. "אם נגיד בנק ישראל יבחר להצמד לריבית בארה"ב הוא עשוי להוריד את הריבית בישראל ב-0.25%-0.5% אולם אם יחליט להצמד לנתונים הכלכליים בלבד - אין לו סיבה לשנות את הריבית כלל.

גרינפלד מצביע על עניין נוסף לפיו מטרת הורדת הריבית החדה שביצע בנק ישראל בחודש שעבר (אז ירדה הריבית ב-0.5% - ט.ל) היתה, בין היתר, כדי למנוע מספקולנטים זרים להכנס לשוק ולדחוף את השקל מעלה. "לו היה בנק ישראל מוריד את הריבית ב-0.25% בלבד הוא היה מאותת לזרים שיש כוונה להוריד את הריבית פעם נוספת. הורדת הריבית החדה דאז אמורה היתה לאותת כי מדובר בהחלטה חד פעמית ולא במגמה כך שאם הריבית תרד גם החודש - תהיה זו סתירה לאיתות הקודם" אומר גרינפלד.

"מדובר באחת מתחזיות הריבית הקשות שכן יש סיבות לכאן ולכאן" מסכם גרינפלד.

  • עוד באותו נושא:
  • כלל
  • ריבית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully