וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסט בנק אוף אמריקה: מכירת בר סטרנס עשויה להוביל לסבב נוסף של גיוסי הון בקרב הבנקים הגדולים

רויטרס

17.3.2008 / 10:35

מייקל הכט: "ניתן היה להעריך את שוויו של בר סטרנס גם ביותר מ-40 דולר למניה"



מכירת בנק ההשקעות תמורת 240 מיליון דולר ל עשויה להוביל לסבב נוסף של גיוסי הון בקרב הבנקים הגדולים ועשויה להוביל גם לשיתופי פעולה אסטרטגיים או רכישות נוספות במגזר הפיננסים. כך העריך אנליסט בנק אוף אמריקה, מייקל הכט, במכתב למשקיעים.



במהלך הלילה הודיע ג'יי פי מורגן כי הסכים לרכוש את בר סטרנס תמורת 2 דולר למניה, סכום הקטן פי 10 משווי השוק של בר סטרנס ביום שישי. זאת, בעקבות המצב הקשה אליו נקלע בר סטרנס בשל משבר האשראי העולמי. הסכום הוא שליש מהשווי בו הונפק בר סטרנס בהנפקה ראשונה לציבור ב-1985.



במסגרת ההסכם יבטיחו ג'יי.פי מורגן צ'ייס והבנק הפדרלי בכבודו ובעצמו את התחייבויותיו של בר סטרנס, שנקלע לסף פשיטת רגל בשל השקעותיו בשוק אג"ח המגובות משכנתאות. העסקה מסמלת את נפילתו של אחד מבתי ההשקעות הגדולים והמכובדים בוול סטריט. בר סטרנס פעל במשך 85 שנים - במהלכן הוא שרד את השפל הגדול ותריסר תקופות מיתון. סופו הגיע במשבר האשראי המכה עתה בכלכלה האמריקאית.



במכתב למשקיעים, כתב הכט כי ניתן היה להעריך את שוויו של בר סטרנס גם ביותר מ-40 דולר למניה. "המחיר הנמוך שבו נמכר בר סטרנס מצביע על כך שהעסקה הזאת לא הייתה קשורה כלל להגדלת הערך עבור בעלי המניות של הבנק והייתה קשורה בעיקר למניעת המשבר הפיננסי ואפקט הדומינו שהיו יכולים להיווצר בעקבות קריסתו, בהתחשב בשורה הארוכה של הגופים שלצדם פועל בר סטרנס מדי יום בשווקים העולמיים".



"אם ניתן להפיל חברה גדולה כמו בר סטרנס באמצעות טענות מוגזמות על קשיי נזילות, שהפכו למציאות לאחר שהמשקיעים והנושים פנו לגישה של קודם לירות ולאחר מכן לשאול שאלות, מה ימנע מחברות ברוקראז' אחרות שמתמודדות עם קשיים דומים ליפול באותו אופן?", הוסיף הכט, שציין כי משבר האשראי ונפילתו של בר סטרנס מטילים בספק את המודל הפיננסי של כל בנקי ההשקעות.



מניית בר סטרנס קרסה בסוף השבוע ב-47% לאחר שהבנק נאלץ ביום שישי לבקש מהבנק הפדרלי של ניו יורק ומג'יי פי מורגן צ'ייס מימון חירום לתקופה של 28 יום, בעקבות הרעה ניכרת במצב הנזילות של הבנק. זאת, על רקע שמועות לפיהן הבנק סובל ממשבר נזילות, שהובילו להאצה חדה בקצב משיכות הכספים מצד לקוחותיו והביאו אותו לסף פשיטת רגל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully