וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: להשקיע באגרות חוב כחלופה

יעל פולק

17.3.2008 / 11:54

הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות, רון אייכל, ממליץ על שוק המניות "רק למשקיעים בעלי אורך נשימה"

"בתקופה הנוכחית, רק למשקיעים בעלי אורך נשימה מומלץ להשקיע באפיק המנייתי", אומר רון אייכל, הכלכלן והאסטרטג הראשי של בית ההשקעות מיטב. יחד עם זאת, מציע אייכל להשקיע באיגרות חוב צמודות למדד כחלופה ראויה.

השקעה אטרקטיווית נוספת בתקופה זו, אם כי אינה סולידית, היא ההשקעה בסחורות. לדברי אייכל, "קיים מעבר של משקיעים לסחורות כנכס השקעה. ההשקעה היא בסחורות ממש ולא במניות. הסחורות הבולטות הן הסחורות החקלאיות והזהב, המגלות חסינות מדהימה בתקופה של האטה כלכלית".

אייכל מסביר את הירידות בשוק המניות הישראלי כתוצר ההשפעה של תהליך הגלובליזציה ותנועת ההון של משקיעים בעולם. "התמונה הכלכלית היא של שוק דובי במלוא הדרו", מסביר אייכל. "סוף השבוע האחרון היה אחד השיאים של המשבר שהחל ביולי 2007. המשקיעים הזרים מעדיפים להימנע בתקופה זו ממניות בנקים ישראלים בעקבות סנטימנט שלילי שנובע בין היתר ממכירת בר סטרנס, שנסחרה ב-150 דולר למניה והגיעה לאחרונה עד ל-2 דולרים למניה- גרוע יותר ממכירת חיסול. המשקיעים הישראלים מעתיקים את צעדיהם של הזרים ונמנעים מהשקעה בבנקים".

לטענת אייכל, "מקרה בר סטרנס הוכיח שהמשבר בענף הבנקים אינו משבר נזילות אלא משבר מידע. גם מנהלי ההשקעות המתוחכמים לא הבינו מה הם קונים. באופן דומה, גם בנק הפועלים ובנקים ישראלים נוספים מהווים סיכון בלתי מבוטל למשקיעים בהם".

לסיכום, הערכותיו של אייכל הן כי "בפרספקטיווה של 5-3 שנים יחזרו השווקים לרמות גבוהות. בטווח הארוך ההאטה העולמית תצטמצם ותעלם. השווקים לאחר המשבר יהיו טובים יותר בעקבות נכסים לא טובים שייעלמו מהמערכת, והתעוררותם של שווקים הצומחים בקצב נאה. יחד עם זאת, בתקופה זו אין למנהלי ההשקעות ברירה אלא להיענות לדרישות לקוחותיהם לצמצם סיכונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully