וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום אוויר חריג בכל רחבי הארץ בשל כמויות אבק גדולות; המשרד להגנת הסביבה: סיכון בריאותי

צפריר רינת

17.3.2008 / 13:56

המשרד להגנת הסביבה ממליץ לחולי לב, קשישים, ילדים ונשים הרות לא לבצע במהלך היממה הקרובה פעילות מאומצת



המשרד להגנת הסביבה פירסם היום (שני) המלצה לחולי לב, קשישים, ילדים ונשים בהריון לא לבצע במהלך היממה הקרובה פעילות מאומצת בשל זיהום אוויר בהיקף חריג שחשיפה אליו במהלך פעילות גופנית יכולה להוות סיכון בריאותי. מדובר בפעילויות כמו ריצה, משחקי כדור, הליכה מאומצת ורכיבה על אופניים.



התראת המשרד ניתנה בעקבות חדירת כמויות גדולות של אבק מהאיזורים המדבריים הנמצאים ממזרח לישראל. מחר יחדרו לישראל רוחות מערביות והן יפזרו את האבק שהצטבר באיזור.



חדירת האבק הביאה למדידת ריכוזים של חלקיקי זיהום בשיעור גבוה פי עשר מרמות הזיהום הממוצעת. רמות זיהום גבוהות במיוחד נמדדו בתל אביב, ירושלים, חיפה, בית שמש, באר שבע ואזור הצפון.



חלקיקי זיהום נשימים הם גורם הסיכון העיקרי לתמותה ותחלואה כתוצאה מחשיפה לזיהום אוויר. הסיבה לכך היא שמדובר בחלקיקי בעלי קוטר זעיר החודרים לעומק מערכת הנשימה שבה הם גורמים בין השאר לזיהום והתפתחות דלקות או לגירוי חריף של מערכת הנשימה והלב. חלקיקים אלו סופחים אליהם שאריות זיהום תעשייתי וזיהום מתחבורה שלהם השפעות רעילות וריכוזיהם עולים במהלך סופות אבק וחול. על פי מחקר שנערך לאחרונה על ידי חוקרים מהאי כרתים, סופות חול ואבק באיזור הים התיכון נושאות עימן גם חידקים גורמי מחלות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully