וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל: השתלטות מיקרוסופט על יאהו תפגע בחופש המידע ברשת

סוכנויות הידיעות

17.3.2008 / 15:21

מנכ"ל מיקרוסופט: נילחם כדי לנגוס בנתח מגוגל



ענקית החיפושים המקוונים הביעה היום את דאגתה כי אם תרכוש את חברת , ייפגע חופש המידע ברשת. בחודש שעבר ניסתה מיקרוסופט לבצע השתלטות עוינת על יאהו והציעה לרכוש את החברה במחיר של 41.4 מיליארד דולר, אך מועצת המנהלים של יאהו דחתה את ההצעה בטענה שהיא נמוכה מדי.



מנכ"ל גוגל, אריק שמידט, אמר כי "רכישת יאהו על ידי מיקרוסופט היא מקור לדאגה. אנחנו בספק אם המהלך ישמור על חופש התנועה באינטרנט". הוא הוסיף כי "הדברים שעשתה מיקרוסופט בעבר היו קשים לכולנו", אך סירב להרחיב בנושא. מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר, התחייב בתחילת החודש כי מיקרוסופט תילחם עד נשימתה האחרונה כדי לנגוס בנתח השוק של גוגל בפרסום באינטרנט ובחיפוש אתרים.



בחודש שעבר הטילה רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי קנס שיא בסך 899 מיליון יורו (1.4 מיליארד דולר) על מיקרוסופט, בטענה כי החברה לא צייתה לפסיקה מ-2004 שקבעה כי ניצלה לרעה את הנתח שלה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים, ולא אפשרה למתחרותיה גישה לקוד התוכנה של תוכנת ההפעלה חלונות.



לפני כשבועיים פירסם העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי יאהו ותאגיד המדיה טיים וורנר האיצו את הדיונים ליצירת עסקה חלופית להצעת הרכש של מיקרוסופט. על פי הדיווחים, מתרכזים הדיונים מתרכזים בעסקה שתמזג את AOL, חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, עם יאהו. במסגרת העסקה, תקבל טיים וורנר אחזקות בחברה הממוזגת. הרעיון הוא שמלבד מניעת השתלטות עוינת של מיקרוסופט על יאהו, תיהפך החברה הממוזגת למעצמת פרסום שתכלול שניים מהפורטלים המובילים בעולם האינטרנט.



עם זאת, מקורות המקורבים למגעים טוענים כי עדיין סביר יותר להניח כי יאהו תירכש בסופו של דבר על ידי מיקרוסופט. במשאל שערך לאחרונה שירות הידיעות רויטרס בקרב אנליסטים, העריכו רבים מהם כי מיקרוסופט תצליח לבסוף לרכוש את יאהו , אך הוסיפו שלדעתם מדובר בעסקה לא כדאית למיקרוסופט. ריי אוזי, ארכיטקט התוכנה הראשי של מיקרוסופט, אמר לאחרונה כי החברה לא תמהר למזג את הפלטפורמה הטכנולוגית שלה עם זו של יאהו, אם תצליח להשתלט עליה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully