וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממציא הפל-קל יזוכה ב-50% מהמע"מ על ההוצאות המשפטיות

הילה רז

17.3.2008 / 16:01

בית המשפט קיבל את טענתו כי הקשר בינו לבין החברה מאפשרים זיכוי גם בגין ההאשמות הפליליות



הסכם פשרה שקיבל באחרונה תוקף של פסק דין בבית המשפט המחוזי בתל-אביב יאפשר אלי רון, ממציא שיטת הפל-קל, לנכות 50% מהמע"מ שחויב לשלם בשל הוצאותיו המשפטיות בעקבות קריסת התקרה באולמי ורסאי ב-2001.



רון טוען כי לשם התגוננותו בהליכים הפליליים והאזרחיים המתנהלים נגדו, הוא הוציא מיליוני שקלים עבור שכר טרחת עורכי דינו ועבור ההוצאות המשפטיות הנלוות.



הסכם הפשרה נוגע להתגוננותו של רון בהליכים הפליליים בלבד. זאת, לאחר שרשות המסים סירבה לאשר לו לנכות מע"מ עבור ייצוג משפטי במסגרת הליך פלילי מכיוון שההוצאה המשפטית הזו נועדה להגנה על חירותו ועל שמו הטוב של רון. לכן אין לראות בהן הוצאה לצרכי עסקי החברה שבבעלותו - פל-קל הנדסה - כפי שנדרש לפי חוק המע"מ.



בערעור שהגיש רון, באמצעות עורך דינו דורון רוזנברג ממשרד רוזנברג, מגן, שחר ושות', נטען כי ההוצאות המשפטיות קשורות באופן הדוק וישיר לעיסוק החברה, מכיוון שהוצאו כתוצאה ישירה מיישומה של שיטת הפל קל על ידי רון והחברה בבעלותו.



רון טען כי לא ניתן לנתק בין פעילותה של החברה ובין פעילותו כמנהל ובעלי החברה, באשר השניים כאחד יישמו את שיטת הפל-קל.



על פי הסדר הפשרה, עומד חוב המע"מ הכולל של פל-קל הנדסה עבור השנים 2005-2001 על כ-308 אלף שקל. לאחר ניכוי של חמישים אחוזים עומד הסכום על כ- 154 אלף שקל.



בנוסף, הוסכם כי במידה והערעור שהגישה המדינה על זיכויו של רון מעבירת הריגה יתקבל, ורון יורשע בהריגה, יבוטל הסכם הפשרה והחברה תישא במלוא ההוצאות המשפטיות ולא יוכר כל ניכוי מע"מ.



(עש 1071/06)


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully