וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ה-B2B ורטיקל נט מזנקת ב-40% לאחר שהודיעה כי תעלה על התחזיות לרבעון השלישי

דפנה מאור

10.10.2001 / 16:28

ורטיקל נט סגרה בשבוע שעבר את הסניף הישראלי שהקימה, על בסיס השקעה של חצי מיליארד דולר בסטארט אפ טריידיום

ורטיקל נט, חברת התוכנה למסחר מקוון בין עסקים, דיווחה היום כי היא מצפה לעמוד בתחזיות לרבעון השלישי או לעלות עליהן. בעקבות ההודעה, מזנקות מניותיה בכ-40% במסחר בוול סטריט, לשער של קרוב לדולר אחד.

ורטיקל נט אמרה כי תוכנית התייעלות סייעה לה לקצץ בעלויות ובכך לשפר את התחזיות לרבעון השלישי להפסד של 7-9 סנט למניה לפני הוצאות חד פעמיות, לעומת תחזיות קודמות של 8-10 סנט למניה. השוק היה עד כה אופטימי פחות מורטיקל נט, וציפה להפסד של 13 סנט למניה בממוצע. הכנסות החברה צפויות להיות בטווח 31-32 מיליון דולר, בהתאם לתחזיות קודמות.

במקביל, תיאלץ ורטיקל נט למחוק כ-200 מיליון דולר כנגד השקעות במניות הזירה המקוונת קונברג', שהוקמה על ידי קומפאק (סימול CPQ) ו-HP (היולט פקארד) . היא תמשיך לספק את ניהול התשתיות של קונברג' אך בהיקף קטן יותר.

בשבוע שעבר סגרה ורטיקל נט את שעריו של סניפה הישראלי ופיטרה את 30 העובדים שנותרו בו. סניף זה הוקם על בסיס חברת הסטארט אפ הישראלית טריידיום - אותה רכשה ורטיקל נט במארס 2000 תמורת כמעט חצי מיליארד דולר במניות.

בשיאה של בועת האינטרנט נסחרה ורטיקל נט נסחרה ב-14.5 מיליארד דולר. אולם שוויה הידרדר עם המשך ההפסדים והאכזבה מחברות ה-B2B. עתה, לאחר שזינקה 40% במסחר היום, שוויה של ורטיקל נט הוא 96 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully