וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריזמה: חיכינו לקניית מניות במחירים כאלו

יעל פולק

17.3.2008 / 17:10

ממליצים להחזיק במניות בנק לאומי ומזרחי ופחות בבנק הפועלים, להגדיל אחזקות במניות הסלולר, פרטנר וסלקום

"על אף הפיתוי הקיים היום במחירי המניות ובחלק מאיגרות החוב - לא הייתי ממליץ לקפוץ לאמצע הזירה ולהעמיס סחורות", כך אומר היום יניב פגוט, מנכ"ל פריזמה אקספרט. "יש צורך ביצירת תיק השקעות שמתאים לתקופה הנוכחית - הגדלת אחזקות בחברות סלולר, כמו סלקום ופרטנר, אשר תשואת הדיווידנד שלהן טובה והן מושפעות בעיקר מהשוק המקומי ופחות מהשוק הגלובלי. בעקבות המשך עליית המחירים בענף האשלג והדשנים - מומלץ להוסיף ולהחזיק במניית כי"ל".

מבין מניות הבנקים פגוט ממליץ להחזיק במניות בנק לאומי ובנק המזרחי ופחות בבנק הפועלים "שהונו מושקע במכשירים שהם בלב המשבר הכלכלי הנוכחי". באשר למשבר בענף הבנקים אומר פגוט כי "יש קושי בניבוי עיתוי סיום המשבר שלא התחיל בישראל וגם לא יסתיים בה. זהו ייבוא של משבר גלובלי. ההערכות הן של מחיקות בשווי של 500 מיליארד דולר, כשהדיווחים עד היום מסתכמים בכ-200 מיליארד דולר. יש לחכות ולראות כיצד יתפלגו הסכומים הנוספים - האם המחיקות יהיו במספר קטן של בנקים או במספר גדול של חברות".

בתחום איגרות החוב מציע פגוט לשים את הדגש על אג"ח נזילות ולהתרכז באג"ח ממשלתי. "יש להקטין את החשיפה לקבוצות ספציפיות ולפזר את ההשקעות בחוכמה בתוך התיק".

פגוט מציין כי "למרות מחירי המכירה הנמוכים, ניתן להעריך כי בתחומים מסוימים - כמו חברות קטנות של טכנולוגיה ונדל"ן - מחירי המניות ימשיכו וידרדרו בהמשך. לכן עדיף למכור אותן במחירן הנוכחי".

"חיכינו לקניית מניות במחירים כאלו במשך זמן רב. כרגע אנו רואים שנוצרות הזדמנויות לטווחים הבינוניים. התנועה הקולקטיווית מעבירה את הרושם שבסוף 2008 תתחיל התאוששות של הבנקים בארה"ב ומשם תצא הכלכלה לדרך חדשה. עם זאת, השוק הוא דינמי ועוד צפויים אירועים רבים בהמשך שישנו את התמונה הכלכלית בעולם וכתוצאה מכך גם בשוק הישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully