וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה גאון: בניגוד לתחזיות - הפרשות הבנקים לחומ"ס יסתכמו ב-850 מ' ש' בלבד

שלומי גולובינסקי

10.10.2001 / 14:04

בית ההשקעות צופה כי הבנקים ימצאו דרכים להפחית את ההפרשות, בין היתר באמצעות רזרבות מן העבר והמפקח יעניק לכך גיבוי

בהנחיות שפירסם המפקח על הבנקים בחודש ספטמבר, נקבע כי הבנקים ייאלצו לבצע הפרשות מיוחדות, מעבר להפרשות הרגילות שהם מבצעים, כדי לכסות על סיכונים שונים הנובעים מהמצב הכלכלי במשק.

לדברי מירון קצפ, מנהל המחלקה הכלכלית במנורה גאון בית השקעות, ההפרשות הנוספות אותן צפו הבנקים בשל החלטה זו הן: בנק פועלים ? הפרשה של 420 מיליון שקל; לאומי - הפרשה של 380 הפרשה של מיליון שקל; דיסקונט - הפרשה של 195 מליון שקל; מזרחי - הפרשה של 95 מיליון שקל; והבינלאומי - הפרשה של 86 מיליון שקל. סך ההפרשות הצפויות ל-5 הבנקים הגדולים מסתכמות אם כן ב-1.17 מיליארד שקל.

על פי פרסומים, נראה כי יינתנו הקלות לבנק דיסקונט, בשל ההפרשות הגבוהות שביצע ברבעונים האחרונים (1.27% מסך האשראי לציבור במחצית הראשונה של 2001 מול הפרשות של פחות מ - 0.4% ביתר הבנקים הגדולים).

להערכת קצפ, "נקודת המפתח בהחלטה של המפקח על הבנקים היא האפשרות לנצל רזרבות מן העבר כדי לכסות על ההפרשה הנוספת, והתחשבות של המפקח בהפרשות חריגות בעבר".

בהתייחס לידיעה שפורסמה היום, ולפיה בנק דיסקונט יקבל הקלות בשל ההפרשות הגבוהות שביצע בעבר, מעריכים במנורה גאון כי בספרי הבנקים נמצאות רזרבות נוספות שיוכלו להיות מוכרות תחת סעיף זה. בבית ההשקעות טוענים כי הציפיות לגובה הפרשות של כמיליארד שקל הן הרף העליון של הפגיעה בדוחות הבנקים, ולא ההפרשות הצפויות בפועל.

"אנו מעריכים שההכרזות בדבר השפעה כוללת של כמיליארד שקל על הדוחות הן המצב הרע ביותר האפשרי. ההפרשות בפועל יהיו נמוכות ממספר זה בכ-15% ויעמדו על כ-850 מיליון שקל בלבד", טוען קצפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully