וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לי חברות הכבלים: היעד העיקרי שלנו הוא הטלפוניה; לוחצת על מיזוג מיידי

ערן גבאי

10.10.2001 / 13:51

"קריטריון של מספר המנויים של הלוויין סביר בעיניינו"; יוסי דואר: "נתחרה בבזק גם בשוק ה-Dail Up"

חברות הכבלים הבהירו היום, במסיבת העיתונאים שערכו לרגל הגשת הבקשות לרשיונות מפ"א, כי היעד העיקרי שלהן הוא הטלפוניה, אך לשם כך נדרשת השלמה מהירה וכוללת של מיזוג מלא בין שלוש החברות. רק כך, לטענתן, תיווצר תשתית ראויה לתחרות בבזק .

טכנולוגיית ה-VOIP דורשת עדיין השלמה, פיתוח והשקעות ו"אין היגיון כלכלי להיכנס להשקעות האלה כשקיימת הפרדה", אמרו היום מנהלי שלוש החברות.

"אנחנו מבקשים לדעת קריטריון ברור ומוגדר למועד בו יאושר המיזוג המלא, שכן אחרת לא ניתן ליצור סינרגיה בין הפעילויות שלנו. הדחייה בתהליך משרתת רק את בזק, שרוצה למנוע תחרות.

"קריטריון של מספר המנויים של הלוויין סביר בעיניינו, אך על המספר אפשר להתווכח", אמר יוסי דואר, מנכ"ל תבל דיגיטל.

"אנחנו מצפים שהתשובה של משרד התקשורת לבקשות הרישיון שלנו תתקבל במהרה והמשרד לא ינצל את כל 90 הימים העומדים לרשותו על פי חוק", אמרו המנכ"לים, "בכוונתנו להעניק שירותי אינטרנט מהיר מיד עם קבלת הרישיון, במחירים תחרותיים. כמו כן, נגיע גם לאזורי הפריפריה, אזורים שבזק, המגיעה עד 3 קילומטר מהמרכזיה, מזניחה".

עד היום, טוענות חברות הכבלים בסיפוק, הן שיווקו 340 אלף ממירים דיגיטליים והן צופות כי קצב החיבור לשירותי האינטרנט המהיר יהיה גם מספק.

השלב הבא יהיה אספקת שירותי אינטרנט מהיר על גבי הטלוויזיה, אם כי שלב זה, לטענת החברות, יקח עוד זמן.

המנכ"לים ציינו כי הפלטפורמה של תשתית הכבלים שודרגה ולא תהיה כל בעיה של עומסים עליה.

"נתחרה בבזק גם בשוק ה-Dail Up", הצהיר דואר. כיום התשלום החודשי הממוצע, לא כולל התשלום לספק, נאמד ב-80-100 שקל, לעומת מנויי ה-ADSL של בזק המשלמים כ-40-50 דולר לחודש.

המחזורים בשוק זה מסתכמים בכ-30-40 מיליון שקל ועל פי הסקר של חברת המחקר נילסן, השוק מונה כ-600 אלף לקוחות (נטוויז'ן - 280 אלף, אינטרנט זהב - 250 אלף והיתר בידי בזק בינלאומי וברק).

המנכ"לים טענו כי בזק לא דחפה את שירות ה-ADSL בעיקר מחוסר רצונה להתחרות בשירותים נוספים שלה. הכייבל מודם, לטענתם, מסחרי בעולם כ-6 שנים ויחסוך מהלקוח הזמנת קו טלפון נוסף.

לטענת חברות הכבלים, מעל 50% מלקוחות האינטרנט המהיר של בזק הזמינו קו טלפון נוסף לקבלת השירות.

בחברות הכבלים מאמינים כי הגישה המהירה לאינטרנט תיצור שינוי בתפישה של השימוש בשירותים בבית על ידי הלקוח. כמו כן, בכוונת החברות לשווק את האינטרנט המהיר לכל בית, גם אם אותו לקוח אינו נמנה על לקוחות הכבלים בטלוויזיה הרב ערוצית.

בכוונת החברות לאפשר Open Access בחיבור לספק האינטרנט, כך שלקוח שיבקש לעבור מספק אחד לאחר יוכל לבצע זאת במהירות.

לגבי השאלה מתי יתבצע המעבר המלא לדיגיטציה, קרי מתי הרשת האנלוגית תסיים את חייה, ניתנו הערכות שונות: יוסי דואר נקב בטווח של 4-5 שנים מהיום, ואילו עמי אבן ביסס את הערכתו על סמך קצב חיבור הלקוחות הדיגיטליים והעריך כי עד סוף 2003 הכל יהיו מחוברים לרשת הדיגיטלית.

חברות הכבלים - תבל, ערוצי זהב ומתב - הגישו ביום שני את בקשותיהן לקבלת רישיון מפעיל פנים ארצי (מפ"א) למשרד התקשורת ולמועצה לשידורי כבלים ולוויין. החברות ביקשו, כל אחת בנפרד, לקבל היתר לספק שירותי אינטרנט מהיר על תשתית הכבלים. בכך יעברו החברות ממשטר של זיכיונות בלעדיים וקצובים בזמן למשטר של רישיונות.

נוסף על כך, בקשו השלוש רישיון כללי לשידורי כבלים ובקשה לרישיון מיוחד להפעלת מוקד שידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully