וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: כמה פריטים יש במבצע?

צבי זרחיה

17.3.2008 / 17:50

ועדת הכלכלה אישרה הצעה, לחייב עסקים לפרסם את מספר הפריטים המוצעים במסגרת מבצעי הנחה

עוסקים וחנויות יחויבו לציין את מספר הפריטים המינימאלי הדרוש להשתתפות במבצעי מכירות. כך עולה מהצעת חוק שהוגשה על ידי הח"כים גלעד ארדן (ליכוד) ורונית תירוש (קדימה), שאושרה בצהריים על ידי ועדת הכלכלה לקראת הצבעה בקריאה ראשונה. הצעת החוק מחייבת גילוי נאות של מספר הפריטים הכלולים במבצע ההוזלות, ובכך למנוע הטעייה של הצרכנים.

על פי ההצעה, פרסום בתקשורת על מבצע או שירות יכלול את מספר הפריטים המוצעים במחיר המבצע. המפרסם מוצר במבצע יחויב להחזיק מלאי סביר של הפריטים המוצעים במחיר המיוחד. במידה והסתיים מלאי הפריטים שבמבצע, יחויב העוסק להפסיק מיד את פרסום המבצע.

שר התמ"ת רשאי לקבוע בתקנות חריגים לגבי מוצרים שמחירים לא עולה על סכום מסוים, וכן על סוגי מוצרים מסוימים. הפרת דרישות החוק תחשוף את העוסק לקנס של עד 80 אלף שקל.

ח"כ ארדן אמר כי בשנים האחרונות, עסקים מפרסמים מבצעים על שירותים ומוצרים מבלי לפרסם את כמות הפריטים המוצעים למכירה במסגרת המבצע, למעט הכיתוב "עד גמר המלאי". לדבריו, "ההצעה נועדה לתקן מצב אבסורדי, בו הצרכן חשוף למודעות ענק של מבצעים אטרקטיביים וכשמגיע לסניפים מגלה כי הפריט שפורסם אזל והלקוח שב על עקבותיו או רוכש פריטים אחרים במחיר מלא. ההצעה תגביר שקיפות ותחרותיות ותמנע הטעיית צרכנים".

עו"ד זאב פרידמן מהמועצה לצרכנות אמר כי "הישראלים מאוד אוהבים את המילה מבצע. זו כמעט מילת קסם וזה מגביר את הצורך באכיפה ובהצעת חוק זו. חשוב להטיל חובה להציג את הסייגים למבצעים המוצעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully