וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף הדרך של "הכוהנת הגדולה של וול סטריט"? אבי ג'וזף כהן תחדל לספק תחזיות גולדמן סאקס ל- S&P 500

נמרוד הלפרן

17.3.2008 / 19:52

תוחלף ע"י דיוויד קוסטין, אסטרטג השקעות ראשי בבנק



אבי ג'וזף כהן, אסטרטגית המניות הראשית של בנק ההשקעות ומי שנחשבה במשך שנים לאחת האנליסטיות האופטימיות ביותר בוול סטריט, תחדל לספק תחזיות למדד המניות S&P 500 עבור גולדמן סאקס, אמר היום דובר הבנק לסוכנות הידיעות בלומברג.



ג’וזף כהן, אשר זכתה לכינוי "הכוהנת הגדולה של וול סטריט" על רקע התחזיות האופטימיות שלה, תוחלף על ידי דיוויד קוסטין, אשר שימש עד כה כאסטרטג ההשקעות הראשי בארה"ב של גולדמן סאקס.



תפקידה החדש של ג'וזף כהן, בת 56, בבנק הוגדר כאסטרטגית השקעות בכירה, ובמסגרתו תמשיך להיפגש את לקוחות הבנק ולספק פרשנות לגבי שוקי הפיננסים תוך הממקדות בתחזיות ארוכות טווח, אמר דובר הבנק, אד קנדיי, לבלומברג.



ג'וזף כהן העריכה כי מדד S&P 500 יגיע בסוף השנה הנוכחית לרמה של 1,675 נקודות - 32% מעל לרמתו הנוכחית והתחזית האופטימיות ביותר בסקר האנליסטים של בלומברג.



לעומתה, מחליפה בתפקיד קוסטין, צופה כי המדד עתיד לצנוח במהלך השנה הנוכחית לרמה של 1,160 נקודות, ולסיים אותה ברמה של 1,380 נקודות, עלייה של כ-9% מרמתו הנוכחית.



ג'וזף כהן, אשר השתתפה בחודש שעבר בפאנל בנקאי השקעות בכנס TheMarker בניו יורק, אמרה באותה עת: "הייתי רוצה לפתוח בכמה דברים בסיסיים: כולנו יודעים שהדברים קשים, מבלבלים, מדאיגים וכדומה. אבל הם לא מתחברים. אני לא אומרת שהדברים טובים, אבל אפשר לטעון שמרגישים יותר חולשה מאשר המצב באמת. גם השווקים מציגים ביצועים גרועים מהאמת, במיוחד בארה"ב".



עוד העריכה אז כי הסיבה למשבר היא העובדה שנתנו הלוואות לא טובות בנדל"ן. "המצב הנוכחי הוא מה שקוראים משבר הסאבפריים, אבל זה לא מדוייק. הדרך הטובה לתאר את המצב העולמי היא שבמקרים רבים ובמדינות רבות היה מזה זמן רב תאבון כמעט בלתי נדלה לסיכון. באותם מקומות רצו לרכוש ני"ע מסוכנים, כאשר במקביל היתה תנודתיות נמוכה. וזה נכון לא רק לארה"ב, אלא בכל העולם. בכל העולם הריביות ירדו ועכשיו יש יותר תנודתיות. לאחר שינויים דרמטיים התרחשו, חזרנו למצב נורמלי - עם עלייה גדולה בתנודתיות", אמרה.



ג'וזף כהן העריכה אז כי יהיו עוד בעיות כלכליות, כגון נתונים שליליים לגבי מכירת דירות ומכוניות. "בשביל משקיעים מה שחשוב זו לא רק המציאות, אלא גם מה שכבר מגולם בשווקים. אם נסתכל על שוק האקוויטי האמריקאי, נגלה ששם המיתון כבר מתומחר: שוק ההון נסחר במכפילים של 14-15 על הכנסות נמוכות, בזמן שלמעשה, ברמת אינפלציה של ימינו השוק צריך להיות עם מכפילים 18-19".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully