וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיתון מכה בזהב השחור: המחיר הנפט צונח קרוב ל-6 דולרים - הנפילה החדה ביותר מאז 1991

נמרוד הלפרן

17.3.2008 / 20:06

נסחר במחיר של 104.5 דולר לחבית בניו יורק



מחיר הנפט הגולמי רושם את הנפילה היומית החדה ביותר מאז שנת 1991, על רקע התגברות חששות כי כלכלת ארה"ב, הכלכלה הגדולה בעולם האחראית על כרבע מצריכת הנפט העולמית, נמצאת בדרכה למיתון, ולנוכח סימנים להתרחבות המשבר בשוקי האשראי.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באפריל נסחרים במחיר של 104.51 דולר לחבית, נפילה של 5.7 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. זאת לאחר שמוקדם יותר היום נסק מחירם לרמה של 111.8 דולר לחבית, לאחר שהדולר רשם שפל חודש מול היורו והפרנק השווייצי.



הבנק הפדרלי ביצע בסוף השבוע הורדת חירום של ריבית הדיסקאונט בארה"ב בשיעור של 0.25% - הפעם הראשונה מאז 1979 שהבנק נוקט בצעד מסוג זה במהלך סוף השבוע. בנק ההשקעות בר סטרנס, אשר הגיע אל סף פשיטת רגל, נרכש אתמול על ידי ג'יי.פי מורגן צ'יינס תמורת כ-240 מיליון דולר - פחות מעשירית משוויו לפני שבוע.



היו"ר לשעבר של הבנק הפדרלי, אלן גרינספאן, העריך היום כי המשבר הפיננסי הנוכחי עתיד להיות החמור ביותר שידעה הכלכלה האמריקאית מאז מלחמת העולם השנייה - יגבה קורבנות רבים, ויוביל לשינוי רחב היקף באופן ההתנהלות של מערכת הבנקאות הבינלאומית.



"המשבר הפיננסי הנוכחי בארה"ב ככל הנראה יישפט, בדיעבד, כמשבר הפיננסי הכואב ביותר מאז סיומה של מלחמת העולם השנייה", כתב גרינספאן בטור שפירסם ב"פייננשל טיימס".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully