וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות בר סטרנס? חשש מקשיי נזילות הפיל מניית ברוקר האופציות MF גלובל ב-65%

נמרוד הלפרן

17.3.2008 / 22:09

שווי השוק של החברה בוול סטריט נחתך ביותר ממיליארד דולר



מניית MF גלובל (סימול MF), ברוקר האופציות והחוזים העתידיים הנסחרים הגדול בארה"ב, נפלה ב-65% במסחר בוול סטריט, ושווי השוק שלה נחתך ביותר ממיליארד דולר, על רקע שמועות כי החברה נמצאת בקשיי נזילות לאחר שלקוחות משכו כספים.



"ישנם חששות כי לקוחות של הברוקר בתחום הסחורות מושכים את כספם", אמר הסוחר מייקל נסטו מחברת גלובל אינווסטור, לסוכנות הידיעות בלומברג. "הלקוחות מודאגים לגבי יציבותה הפיננסית של החברה", הוסיף.



"נכון לעכשיו יש לנו די מימון לנהל את עסקינו באופן רגיל", נאמר בהודעה שפירסמה היום MF גלובל. "במקרה של שינוי בתנאי המימון, עומדים לרשותנו מקורות חלופיים למימון עסקינו".



"MF גלובל מבינה את החששות המשמעותיים בשווקים, ולקוחותינו ממשיכים להפגין תמיכה חזקה, ופעילותנו מול חברות אחרות יציבה", הוסיפה החברה בהודעתה.



נפילת מניית MF גלובל נרשמה גם על רקע שמועות המיליארד הבריטי ג'וזף לואיס, אשר הפסיד יותר ממיליארד דולר בעקבות נפילת מניות בנק ההשקעות בר סטרנס (בו הוא מחזיק נתח של 9.4%), נימנה על לקוחות MF גלובל. בהודעה שפירסמה היום MF גלובל, הכחישה החברה כי לואיס נימנה על לקוחותיה.



ההערכות בדבר קשיים בברוקר MF גלובל באים יום אחד בלבד לאחר רכישת חירום של בנק ההשקעות האמריקאי בר סטרנס על ידי ג'יי.פי מורגן צ'יינס תמורת כ-240 מיליון דולר - פחות מעשירית משוויו לפני שבוע - לאחר שבר סטרנס הגיע אל סף קריסה.



מניית MF גלובל נפלה ב-45% בתוך יומיים בחודש שעבר לאחר שהודיעה כי תרשום מחיקות בסך 141.5 מיליון דולר - סכום שווה ערך ליותר מ-5% מהשווי שוק של החברה באותה עת - בגין הפסדים שצבר סוחר של החברה בפעולות מסחר לא מורשות בחוזים עתידיים על חיטה.



MF גלובל הודיעה אז כי הסוחר פוטר באופן מיידי, וכי המחיקה שעליה הודיעה החברה משקפת את מלוא ההפסד שגרם הסוחר. החברה ציינה כי כשל במערכת פקודות מסחר חדשה של החברה, איפשרה לסוחר להיכנס לפוזיציות שגרמו להפסדים.



פרשת הסוחר הסורר ב-MF גלובל באה כחודשיים לאחר שהבנק הצרפתי סוסייטה ז'נרל חשף כי פעולות מסחר של סוחר הבנק, ז'רום קרוויאל, אשר הסבו לבנק הפסדים של 4.9 מיליארד דולר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully