וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר ננעל במגמה מעורבת

שמואל שוסטר

17.3.2008 / 23:20

מדד נאסד"ק ירד ב-1.6%, ומדד דאו ג’ונס הוסיף 0.2%. מניית בר סטרנס התרסקה ב-84%, וליהמן ברדרס נפלה ב-19%

המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת כשברקע קריסתו של בנק ההשקעות בר סטרנס ורכישתו על ידי ג'יי. פי. מורגן. מניית בר סטרנס, שקרסה ב-84% לאחר שכבר נפלה ב-47% ביום שישי, הנפילות במגזר הפיננסים לא פסחו גם על מניותיהן של ליהמן ברדרס ומריל לינץ.

מדד נאסד"ק ירד ב-1.6% לרמה של 2,177 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 0.2% לרמה של 11,972 נקודות. מדד S&P 500 נחלש ב-0.9% לרמה של 1,276 נקודות.

בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.107% לרמה של 3.314%.

בנק ההשקעות ג’יי.פי מורגן צ’ייס הודיע על כוונתו לרכוש את בית ההשקעות בר סטרנסלאחר שהאחרון איבד 47% מערכו ביום שישי, במחיר של 2 דולרים למניה - סכום הקטן פי עשרה משווי השוק של בר סטרנס ביום שישי. במסגרת ההסכם, יבטיחו ג'יי.פי מורגן צ'ייס והבנק הפדרלי את התחייבויותיו של בר סטרנס - שנקלע אל סף פשיטת רגל בשל השקעותיו בשוק האג"ח המגובות במשכנתאות.

הסכום הכולל שישלם ג'יי. פי מורגן על בר סטרנס במניות הוא 240 מיליון דולר. סכום זה משקף את המצב הקשה אליו נקלע בר סטרנס - הסכום הוא שליש מהשווי בו הונפק הבנק בהנפקה ראשונה לציבור ב-1985. רק לפני שנה נסחרו מניותיו ב-170 דולר האחת. שווייו של בניין המטה של הבנק לבדו עומד על כ-1.7 מיליארד דולר.

בעקבות ההודעה על הרכישה העריך אנליסט בנק אוף אמריקה, מייקל הכט, במכתב למשקיעים כי הפעולה עשויה להוביל לסבב נוסף של גיוסי הון בקרב הבנקים הגדולים - וייתכן שתוביל גם לשיתופי פעולה אסטרטגים או לרכישות נוספות במגזר הפיננסים.

מניית טבע המשיכה להיחלש

במקביל הודיע מנכ"ל בנק ההשקעות מריל לינץ’, ג'ון תיין, בראיון לעיתון הספרדי "אל פאיס", כי הבנק הצליח להתגבר עד כה על מרבית הבעיות מהן סבל בעקבות המשבר בשוקי האשראי העולמיים.

תיין הוסיף ואמר כי מריל לינץ' לא יזדקק לבצע גיוסי הון נוספים, לאחר שגייס בינואר 6.6 מיליארד דולר מקרן ההשקעות של ממשלת דרום קוריאה, מזרוע ההשקעות של ממשלת כוויית וממיצוהו פייננשל - הבנק השני בגודלו ביפאן.

מניית יצרנית התרופות הגנריות טבע המשיכה להיחלש בהמשך להורדת המלצתו של בנק ההשקעות סיטי למניית החברה ל"החזק" לאחר שבבנק ההשקעות האמריקאי כתבו כי "טבע אמנם ממוקמת טוב לצמיחה בשוק הגנרי, אך מחיר המניה וציפיות גבוהות מותירים אפסייד (סיכוי לעלייה) קטן".

מניית אלווריון המשיכה את המגמה השלילית ממנה סבלו יצרניות ציוד התקשורת במהלך השבועות האחרונים.

מניית יצרנית ציוד הבדיקה לרשתות תקשורת רדקום נפלה בעקבות הודעתה של החברה עד כוונתה לבצע איחוד מניות (ספליט הפוך) ובכל להעלות באופן מלאכותי את מחיר המניה בכדי להמשיך להיסחר בבורסת נאסד"ק

עם המניות הישראליות שסבלו מהמגמה השלילית בוול סטריט ניתן למנות את מניית יצרנית ציוד התקשורת אורכית, את מניית חברת איתור הרכבים פוינטר ואת מתחרתה איתוראן, את מניית יצרנית האנרגיה האלטרנטיבית אורמת, את מניית יצרנית ציוד התקשורת אודיוקודס, את יצרנית ציוד התקשורת הסלולרי סרגון, את מניית יצרנית שבבי המולטימדיה צורן ואת מניית חברת הטכנולוגיה נייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully